Najtańszy model to trendline z benzynowym silnikiem 1,4/80 KM - kosztuje 63 440 zł. Na pokładzie systemy bezpieczeństwa plus poduszki powietrzne kierowcy, pasażera, boczne i kurtyny powietrzne. Kabinę odświeży półautomatyczna klimatyzacja. Do tego jest jeszcze centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, komputer pokładowy, lusterka boczne ustawiane elektrycznie i ogrzewane plus instalacja radia z ośmioma głośnikami.

>>>Ten samochód pali najmniej na świecie

Większy i mocniejszy silnik 1,6/102 KM jest droższy o 3,5 tys. zł. Ostatni krzyk silnikowej mody, czyli motor 1,2 TSI/105 KM (bezpośredni wtrysk benzyny i turbo) opakowany w golfa kombi to wydatek 68 340 zł.

Najtańszy turbodiesel 1,6 TDI/90 KM kosztuje 73 840 zł (mocniejsza 105-konna odmiana tego silnika to 77 940 zł). Najmocniejsze TDI czyli 2,0/140 KM występuje z bogatszej odmianie comfortline - cena od ok. 88 tys. zł.

Podobnie topowy motor 1,4 TSI/160 KM doładowywany kompresorem i sprężarką można dostać z wyposażeniem linii comfortline - takie auto to wydatek 77 440 zł. Tańsza i słabsza odmiana tego silnika doładowana turbosprężarką 1,4 TSI/122 KM napędza wersję trendline - od 70 840 zł.

Bogatsza odmiana comfortline to trendline plus 16-calowe alufelgi, chromowane listwy przy bocznych oknach, chromowane ramy wokół poprzecznych listew osłony chłodnicy, trójramienna kierownica, welurowa tapicerka oraz tempomat.

>>>Silniki i samochody z Polski trują najmniej!

Golf variant highline toczy się na 16-calowych alufelgach. Do tego są jeszcze chromowane poprzeczki w kratownicy osłony chłodnicy, chromowane osłony wlotów powietrza, reflektory przeciwmgielne wraz z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz srebrne relingi dachowe. W środku komputer pokładowy, sportowe siedzenia ze środkową częścią pokrytą Alcantarą, chromowane wstawki dekoracyjne, regulacja wysokości fotela pasażera, chromowane ramki wokół włączników, kierownicę multifunkcyjną (dla DSG z funkcją tiptronic) oraz automatyczna klimatyzacja.

Wszystkie wersje TDI i TSI nowego Golfa Varianta będą oferowane z dwusprzęgłową przekładnią (DSG). DSG zastąpi zatem w Golfie Variancie klasyczną automatyczną przekładnię hydrokinetyczną. 6-biegowa DSG dzięki specyficznemu rozłożeniu momentu obrotowego sprawdza się najlepiej z silnikami o wysokim momencie obrotowym (do 350 Nm), natomiast 7-biegowa DSG lepiej współpracuje z mniejszymi silnikami (do 250 Nm).

Obok liczby biegów do przodu, obie przekładnie różnią się pod względem technicznym, między innymi rodzajem sprzęgieł. Podczas gdy w 7-biegowej DSG stosowane są dwa sprzęgła suche, podwójne sprzęgło 6-biegowej DSG pracuje w kąpieli olejowej.

>>>Zobacz, kto partaczy naprawianie aut

Możliwości? Duże… Przy zamontowanej siatce oddzielającej i załadowaniu po dach do linii tylnej kanapy, w bagażniku varianta zmieści się 745 litrów bagażu; do krawędzi okien pojemność wynosi 560 litrów. Przy złożonej tylnej kanapie i w pełni wykorzystanej wysokości wnętrza do środka można włożyć bagaż o objętości nawet 1550 litrów (wraz z wnęką koła zapasowego).

Płaska na całej powierzchni podłoga bagażnika, przy złożonej tylnej kanapie, mierzy do oparcia fotela kierowcy 1,70 metra, w przypadku złożenia fotela pasażera powstaje miejsce na ładunek o długości 2,72 metra. Schowków nie brakujei. Jeżeli dzielona asymetrycznie kanapa nie jest złożona, głębokość bagażnika wynosi 1,07 metra. Maksymalna szerokość to 1,29 metra, a szerokość między nadkolami 1,01 metra. Klapa w dół i jazda!