Urządzenie zawiera technologię kontroli równowagi znaną z robota ASIMO. Czujnik pochylenia wykrywa stopień pochylenia urządzenia w oparciu o zmianę obciążenia zaaplikowaną przez kierowcę i ustala jego zamiary odnośnie prędkości i kierunku jazdy. W oparciu o uzyskane dane system w precyzyjny sposób przywraca urządzenie do pionowej pozycji, co pozwala w prosty sposób uzyskać płynne i zwinne ruchy.

Honda U3-X przemieszcza się dzięki pierwszemu na świecie systemowi wielokierunkowego koła napędowego (HOT Drive System). Układ ten składa się z wielu napędzanych kół o małej średnicy, które połączono ze sobą rzędowo, co tworzy jedno koło o dużej średnicy. Urządzenie porusza się do przodu poprzez wprawienie w ruch dużego koła, podczas gdy uruchomienie małych kół powoduje przemieszczenie się w bok. Połączenie tych ruchów skutkuje wykonaniem ruchu na ukos.

Honda planuje prezentację U3-X przy okazji czterdziestego pierwszego Salonu Samochodowego w Tokio, który rozpocznie się 24 października 2009 roku w Makuhari Messe w mieście Chiba w Japonii.