W odświeżonej CX-7 pojawił się nowy system monitorowania tyłu pojazdu (RVM) i układ włączający światła ostrzegawcze (ESS). W aucie zaszło wiele zmian konstrukcyjnych poprawiających prowadzenie - pojawiło się sztywniejsze nadwozie i nowe amortyzatory.

>>>Zobacz, kto robi najlepsze i najgorsze auta

Ale najciekawsza innowacja to turbodiesel 2,2 o mocy 173 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Dzięki temu ponad 1800 kg auta pędzi do setki w 11,3 s. Prędkośc maksymalna - 200 km/h. Średnie zużycie paliwa 7,5 litra/100 km (emisja CO2 199 g/km). To pierwszy w historii japoński samochód osobowy z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Poza nim nadal istnieje turbobenzynowy motor 2,3 DISI/260 KM (380 Nm).

CX-7 w Polsce oferowana jest w dwóch poziomach wyposażenia: Exclusive i Sport. Nowością jest opcjonalny Pakiet TECH, wzbogacający wersję Exclusive o zestaw dodatkowych elementów, m.in. kamerę cofania, Bluetooth, tempomat, alarm, zmieniarkę na 6 płyt CD.

>>>Superlekka Mazda - pierwsze zdjęcia!

Ceny CX-7 zaczynają się od niemal 133 tys. zł za model Exclusive z turbodieslem. Wydanie Sport to 151 tys. zł za odmianę wysokoprężną i 156 tys. zł za auto napędzane benzyną (modele CX-7 wyprodukowane w 2009 r., w wersji sprzed modernizacji, objęto promocją - ceny obniżonao o 5 tys. zł).