Silnik elektryczny prototypowego Mercedesa produkuje 136 KM, dzięki czemu auto może rozpędzić się do 50 km/h. Do setki jedzie w 11 s. Chłodzone cieczą litowo-jonowe baterie mają pojemność 17,5 kWh i wystarczają by przejechać 100 km. Elektryczne komponenty napędu zostały umieszczone w warstwowej podłodze auta.

Reklama

Pełne ładowanie auta mocą 20 kW trwa 2,5 godziny. Tankowanie przez 1,5 godziny dostarcza energii na 50 km. Nocne uzupełnianie z gniazdka trwa minimum 6 godzin. Elektronika "myślącej" stacji ładowania ma być seryjnie montowana na pokładzie E-Cella.

Nie ma problemy kiedy po 100 km skończy się prąd - na ratunek przychodzi litrowy silnik benzynowy (umieszczony przy tylnej osi). Motor ma 3 cylindry, turbinę i wytwarza 50 kW/68 KM przy 3,5 tys. obr. Nie napędza jednak kół, lecz (podobnie jak w chevrolecie volt lub oplu ampera) produkuje prąd. Dzięki takiej kombinacji silnika elektrycznego i spalinowego E-Cell Plus może jechać aż 600 km i emituje średnio 32 g CO2/km.

Produkcyjna wersja Blue ZERO E-Cell ma być zaprezentowana w 2010 roku.