Aston martin rapide powstał na płycie podłogowej, którą wykorzystuje m.in. DB9. Jednak jest od niego dłuższy o 30 cm bowiem mierzy równe 5 metrów. W karoserię wkomponowano czworo tradycyjnych drzwi, a bagażnik przykrywa najzwyklejsza w świecie klapa połączona z tylną szybą.

Co w tym niezwykłego? Można się zgodzić lub nie ale samochód od początku do końca prezentuje się jak dzieło sztuki na czterech kołach. Nad narodzinami tego cuda czuwał Polak - Marek Reichman.

Zdziwicie się ale podobne rozwiązanie pierwszy raz zastosowano w 1952 roku - chodzi o model DB2/4.

Na pokładzie luksus przez wielkie L. Kufer pomieści 301 litrów, jednak kiedy tylne fotele (można je składać niezależnie) będą złożone wówczas pojemność rośnie do 750 l.

Sercem modelu rapide jest 6-litrowy 12-cylindrowy benzynowiec przeszczepiony z DB9. Jednak czterodrzwiowy aston to kawał auta dlatego motor jest silniejszy i ma 477 KM oraz 600 Nm. Sześć biegów można redukować łopatkami przy kierownicy.

Cena? Jest tajemnicą, ale jednego można być pewnym - jeszcze przed końcem 2009 roku w Polsce ruszy pierwszy salon Aston Martina, model rapide też będzie można w nim kupić…