Wiosną 1959 roku zbudowano pierwsze sztuki floride, które testowano w ukryciu przed fotoreporterami. We wrześniu 1959 roku, na salonie samochodowym w Paryżu Pierre Dreyfus ówczesny prezes Renault zaprezentował kabriolet gotowy do produkcji...

W październiku pierwsze modele floride wyjechały na drogi. Dwa miesiące później w ekskluzywnym hotelu Waldorf-Astoria odbyła się uroczysta premiera amerykańskiej wersji, która nosiła nazwę Caravelle. Równolegle nowy kabriolet Renault zaprezentowano w 17 innych miastach wschodniego i zachodniego wybrzeża USA. Za Atlantykiem samochód kosztował od 2398 dolarów. Jeszcze przed oficjalną premierą kabriolet made in France zamówiło prawie 13 tysięcy osób.

>>>Prototyp ferrari na zdjęciu naszego szpiega!

Popularność Floride rosła także na Starym Kontynencie. Auto zamawiali kierowcy ze Szwajcarii, Włoch, RFN a nawet z deszczowych Wysp Brytyjskich.

Na lato 1960 roku zaplanowano sesję fotograficzną reklamującą floride. Modelką została Brigitte Anne Marie Bardot - piękność była już aktorką u szczytu sławy, którą przyniósł jej film pt.: "I Bóg stworzył kobietę" (rok 1956). Wysoka, zgrabna i zmysłowa BB była obiektem westchnień każdego faceta.

Legendarna sesja zdjęciowa odbyła się w St. Tropez i jego malowniczych okolicach. Przed obiektywem Brigitte była niezwykle naturalna, swobodna i radosna - niczym stworzona do jazdy modnym kabrioletem.

>>>Dwie wielkie seksbomby kończą 75 lat

Zdjęcia opublikowano w miesięczniku Elle. Niektóre obiegły prasę całego świata. Seksapil Brigitte Bardot zadziałał jak magnes - po publikacji zainteresowanie floride niezwykle wzrosło.

W październiku 1966 roku zakończono produkcję renault floride. Model caravelle montowano jeszcze przez następne kilkanaście miesięcy. Łącznie zbudowano 117 118 egzemplarzy we wszystkich wersjach nadwoziowych. Po wielu latach na rynku pojawiły się kolejne kabriolety Renault - model 19 oraz jego następca, Megane.

>>>Nowy sedan Renault zamiast Megane