Na początek wycieczka w przyszłość. Ludzie z Hyundaia chwalą się, że prezentowany po raz pierwszy ix-Metro jest połączeniem stylistyki inspirowanej wyglądem statku kosmicznego z napędem hybrydowym. Serce tego SUV-a to jednolitrowy silnik benzynowy (125 KM), który wyrzuca do atmosfery ledwie 80 g/km CO2 oraz silnik elektryczny o mocy 15 KW.

>>>ix35 - nowy Hyundai z napędem na cztery kółka

Prototypowy Blue Will na europejskie występy przyjechał po raz pierwszy - w kwietniu 2009 roku zadebiutował na scenie salonu samochodowego w Seulu. Pod futurystycznymi kształtami siedzi silnik benzynowy 1,6 i motor elektryczny o mocy 100 KW. Dodatkowa siła pochodzi z zamontowanych na dachu baterii słonecznych.

Schodzimy na ziemię… Hyundai zastanawia się nad wprowadzeniem Elantry LPI Hybryd - auto okazało się sukcesem w Korei. Samochód szczyci się podwójnym mianem "pierwszego na świecie" - jest to pierwszy silnik hybrydowy napędzany LPG i pierwszy produkcyjny samochód hybrydowy używający wydajnych baterii litowo-jonowo-polimerowych.

>>>Zobacz listę aut, które palą tyle co nic

Dzięki zastosowaniu technologii stop-start w benzynowym i30 spadła emisja szkodliwych substancji a zużycie paliwa zmalało o 7 proc. Teraz ten sam system stop-start trafił do i30 Blue z silnikiem diesela - emisję CO2 zeszła do poziomu: 113 g/km dla jednostki 90 KM oraz 117 g/km dla wersji 115 KM. Niebieski i30 wystąpi we Frankfurcie po raz pierwszy.

Wreszcie i10 EV, czyli pierwszy, elektryczny model produkcyjny Hyundaia o zasięgu 160 km. Limitowana produkcja tego autka rozpocznie się w 2010 r. jednak początkowo samochód będzie dostępny głównie na rynku Koreańskim i w pierwszej kolejności trafi do ministerstw, przedsiębiorstw państwowych i komunalnych. Data wprowadzenia samochodu do sprzedaży detalicznej nie jest jeszcze znana.