BMW Vision EfficientDynamics to prototyp, który już w połowie września będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie. Samochód porusza zespół hybrydowy złożony z trzycylindrowego turbodiesla 1,5 l (163 KM mocy i 290 Nm momentu obrotowego) oraz pary silników elektrycznych - dzięki nim auto ma napęd na cztery koła.

>>>Pierwsze zdjęcia - trzy nowe Audi

Przedni motor elektryczny daje 60 kW mocy, jednak przez 30 sekund jego siła może skoczyć do 84 kW, a przez 10 sekund - do 104 kW. Moment obrotowy - 220 Nm. Tylna jednostka elektryczna dostarcza 25 kW, ale kiedy zajdzie potrzeba potrafi wygenerować 38 kW i 290 Nm. Układ spalinowo-elektryczny wytwarza razem 356 KM i 800 Nm momentu obrotowego.

Możliwości urywają głowę! Strat od zera do 100 km/h trwa 4,8 s, taki sam czas na setkę ma… BMW M3 coupe napędzane przez 420-konne doładowane V8! Zabawę przy 250 km/h przerywa elektronika. Średnie spalanie - 3,76 l/100 km a z rury wydechowej ulatuje ledwie 99 g CO2 na kilometr. BMW Vision EfficientDynamics w trybie silnika spalinowego potrafi przejechać ok. 650 km bez tankowania.

>>>Koniec tajemnic - oto nowy saab 9-5!

Samochód może również podróżować zużywając jedynie prąd zgromadzony w układzie 98 akumulatorów litowo-polimerowych - wtedy pokona 50 km. W razie potrzeby baterie można naładować korzystając ze zwykłego gniazdka elektrycznego - tankowanie prądem do pełna trwa jedynie 2,5 godziny. Energia odzyskiwana podczas hamowania także jest magazynowana w akumulatorach.

>>>Nowa lista najlepszych i najgorszych aut

Kosmiczne kształty z kevlaru są nie tylko na pokaz, to efekt godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym. Spece z BMW chwalą się, że niski współczynnik oporu powietrza Cx = 0,22 zawdzięczają rozwiązaniom przeniesionym z F1. Dach i drzwi wykonano z polikarbonatu, dzięki czemu samoczynnie przyciemniają się pod wpływem światła. Pod kopułą jest miejsca dla czterech osób. Auto ma 4,60 m długości, 1,90 m szerokości, 1,24 m wysokości i waży 1395 kg. Całość zawieszono na 21-calowych kołach.

Ktoś chce takie BMW?