Nowa Astra pojawi się w Polsce na początku 2010 roku! Wcześniej jednak w połowie września zadebiutuje na scenie salonu samochodowego we Frankfurcie. Pod maską przywiezie do wyboru osiem silników o mocy od 95 KM do 180 KM. Jak twierdzą ludzie z Opla jednostki napędowe spalą znacznie mniej paliwa a z rury wydechowej uleci do powietrza ponad 12 proc. mniej dwutlenku węgla - w porównaniu z obecnym wcieleniem.

>>>Zobacz, jak torturują nowego opla z Polski

Do rzeczy… Średnie zużycie paliwa czterech silników wysokoprężnych CDTI od 1,3/95 KM przez 1,7/110 i 125 KM po 2,0/160 KM wynosi zaledwie 4,6 l/100 km. Specjaliści spodziewają się, że prawie połowa kupujących nową astrę wybierze właśnie turbodiesla.

Astra superekonomiczna i superekologiczna, czyli ecoFLEX pojawi się wiosną 2010 roku - jej sercem będzie właśnie turbodiesel 1,3/95 KM. Samochód ma średnio spalać 4,2 l/100 km a poziom emisji CO2 to 109 g/km.

>>>Koniec astry! Nowe auto z Gliwic jesienią

Po stronie benzynowej stoją kolejno jednostki wolnossące i turbodoładowane - 1,4/100 KM. 1,6/115 KM, 1,4 Turbo/140 KM i 1,6 Turbo/180 KM. Średnie spalanie tego kwartetu to 6,1 l bezołowiowej na 100 km.

Rodzynkiem w całej ofercie będzie nowy turbobenzynowiec 1,4/140 KM, który zastąpi obecny silnik wolnossący 1,8/140 KM. Napęd jest owocem "downsizingu" silników - mniejsze jednostki z turbodoładowaniem potrafią spalać znacznie mniej paliwa przy osiągach porównywalnych lub przewyższających paliwożerne silniki o ogromnych pojemnościach.

Doładowana nowość dostarczy kierowcy około 200 Nm momentu obrotowego już od 1850 do 4900 obr./min. czyli o 15 procent więcej niż motor 1.8 i przy zużyciu paliwa rzędu 5,9 l/100km - blisko 18 procent mniej benzyny niż silnik odchodzący do historii!

Podstawowa benzynowa jednostka napędowa 1,4/100 KM powinna spalić 5,5 l/100 km. Zdaniem ludzi z Opla dzięki temu będzie najbardziej ekonomiczną jednostką w klasie kompakt.

>>>Pierwsi dotknęliśmy nowego opla z Polski

"Naszym celem jest zaoferowanie nowej serii Astry z ekonomicznymi silnikami za przystępną cenę, nie zaś koncentrowanie się na jednym, spektakularnym, kosztownym jednak wariancie gwarantującym niską emisję CO2. W ramach tej strategii gwarantujemy rzeczywiście niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych" - powiedział Carl-Peter Forster, prezes rady nadzorczej Opla.