Najtańsze nowe polo ma kosztować od 40 500 zł (wersja z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1,2/60 KM). Najdroższy model to 1,6 TDI/90 KM z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią DSG - 62 tys. zł .

Wyposażenie seryjne podstawowej wersji Trendline to ABS, zestaw poduszek powietrznych w tym takie chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich siedzeń), zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych. Komfort - elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie okna, centralny zamek, oświetlenie i zaczepy w bagażniku, regulacja wysokości fotela kierowcy.

>>>Nowy volkswagen jak duży volkswagen

Bezpieczeństwo? Producent chwali się, że w obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć stopień deformacji przy zderzeniu czołowym aż o 50 procent! W przypadku zderzenia bocznego wartość ta została zmniejszona o 20 procent. Nowy VW Polo jest tak zaprojektowany, aby między innymi uzyskać pięć gwiazdek w nowych testach Euro NCAP.

Przez pierwszy rok obecności na rynku nowe polo będzie dostępne z siedmioma silnikami - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Moc od 60 KM do 105 KM. Pięć z nich jest całkiem nowych lub po raz pierwszy oferowanych w tym modelu VW.

Nowość to trzy jednostki wysokoprężne TDI, które dzięki wtryskowi Common Rail pracują wyjątkowo komfortowo i są bardzo ekonomiczne. Na dowód przedstawiciele VW wyjmują dane polo 1.6 TDI/90 KM, który w połączeniu z pakietem BlueMotion Technologies spala średnio 3,6 litra na 100 kilometrów i emituje 96 g/km CO2.

Zdaniem producenta z Wolfsburga wynik ten czyni nowe polo najoszczędniejszym i najczystszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie.