Inne / GERGELY BESENYEI
Inne / GERGELY BESENYEI

Już w sierpniu Opel zakończy na Śląsku produkcję astry classic II. Od 2003 roku do końca czerwca 2009 roku z Gliwic wyjechało niemal 243 tys. tych aut. Samochód odjedzie do historii i tyle. Przypominamy, że auto zadebiutowało w 1998 roku.

>>>Pierwsi dotknęliśmy nowego opla z Polski

Nowy rozdział w motoryzacji zacznie pisać astra IV. Oplowski kompakt będzie produkowany w Gliwicach na jednej linii z astrą III sedan i vanem zafirą. Zupełnie nowy samochód to nowe inwestycje, rozbudowa fabryki i szkolenia pracowników. Patrząc na liczby, widać że Opel bardzo poważnie traktuje śląski zakład i wiąże wielkie nadzieje z nowym autem…



Tylko wydział tłoczni powiększono o 4 tys. metrów kw. Pojawiła się całkowicie nowa linia pras - wszystko jest zrobotyzowane. Właśnie tam wkrótce rozpoczną się próby tłoczenia pierwszych paneli do astry IV. Jak się dowiedzieliśmy docelowo tłoczone będą w Gliwicach takie elementy jak m.in. dach, maska, panele drzwiowe.

Reklama

Spawalnia rozrosłą się jeszcze poważniej bo o jakieś 6 tys. m kw. "Ze względu na bardzo zaawansowaną strukturę karoserii znacznie rozbudowana została linia produkcyjna na wydziale spawalni - oddzielna część linii głównej dla nowego modelu jest w pełni zrobotyzowana i zapewnia zarówno pełną elastyczność jak i najwyższą jakość. Sam wydział powiększył się o ok. 6 tys. m kw." - powiedział DZIENNIKOWI Wojciech Osoś z biura prasowego General Motors Poland. W sumie w tym wydziale pojawiło się 90 nowych robotów.

>>>Nowy Opel z Polski złapany przez szpiega

Na lakierni zamontowano nową stację robotów do uszczelnień karoserii (6 robotów). Piec do zabezpieczania antykorozyjnego został wydłużony.

Nowa astra będzie programowana on-line na linii produkcyjnej, poprzez zastosowanie urządzeń łączących się bezpośrednio z internetem.

Obecnie trwają szkolenia na linii produkcyjnej. Wszyscy pracownicy Gliwickiej fabryki wprawiają się w montażu i demontażu samochodów. Wcześniej, przez kilka miesięcy ok. 20 ludzi szkoliło się uczestnicząc w budowie prototypów w centrum projektowym w Niemczech.

Już od września produkcja pilotażowa wyjedzie na końcową prostą - przez ten czas zakład uzyska niezbędne potwierdzenie wszystkich procesów produkcyjnych, potwierdzenie jakości samochodów, wydajności linii oraz potwierdzenie gotowości do rozpoczęcia produkcji seryjnej.

Łącznie w fazie przedprodukcyjnej powstanie ok. 300 modeli pilotażowych. Produkcja seryjna wystartuje w czwartym kwartale 2009.



Wcześniej jednak astra numer cztery zadebiutuje 17 września na międzynarodowym salonie samochodowym we Frankfurcie. Wtedy poznamy cenę! Sprzedaż w Polsce wystartuje na początku 2010 roku.

>>>Samochód, dziura w drodze, policja! Zrób zdjęcie i wyślij je nam!