Przed kierowcami Seat stawia do wyboru trzy silniki benzynowe - 1.6/102 KM, 1.8 Turbo 20V/150 KM i 2.0 TSI/200 KM oraz dwulitrowego turbodiesla o mocy 140 lub 170 KM. Obie jednostki wysokoprężne zasila paliwem systemem common rail, zaś spaliny przechodzą przez filtr cząstek stałych (DPF). Każdy motor współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną.

>>>Nowe kombi Seata - pierwsze zdjęcia

W Polsce Exeo dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia - Reference, Style i Sport i oferowany jest aż w 14 kolorach nadwozia i sześciu poziomach wykończenia wnętrza.

Ceny nowego modelu zaczynają się od 76 990 zł za wersję 1.6/102 KM Reference, jednak dla kierowców, którzy złożą zamówienie do końca czerwca 2009 r. Seat przygotował cenę specjalną, premierową - 69 990 zł. Najsłabszy turbodiesel kosztuje od 86 990 zł. Najdroższa odmiana Style z motorem 2.0 TDI/170 KM to wydatek niemal 97 tys. zł.

>>>Czarne usta Hiszpanki

Wyposażenie? Już najtańszy wariant jest uzbrojony na bogato! Bezpieczeństwa pilnuje armia elektronicznych strażników (ABS, ESP i system wykrywający spadek ciśnienia w oponach - poza Reference) plus sześć poduszek powietrznych (tylne poduszki są opcją w każdej odmianie - 1290 zł). Komfort to dwustrefowa automatyczna klimatyzacja i elektrycznie regulowane lusterka oraz szyby.

>>>Pierwszy Seat na prąd

Limuzyna Seata powstała na platformie audi A4 poprzedniej generacji (B7). Od przedniego zderzaka do tylnego jest 4,6 m. Bagażnik mieści 460 litrów. Hiszpanie obiecują także, że exeo ma być jakości... Audi. Cóż, nic tylko się cieszyć...