Inne / Blue Fish Productions for Mazda

Nówka przypomina większą o rozmiar szóstkę - w zamaszyście narysowaną karoserię oprawiono duże, skośne reflektory. Producent zachwala większą radość z jazdy i sportowe osiągi - druga generacja mazdy 3 jest znacznie sztywniejsza od poprzedniczki. Mocną stroną będzie także mniejsza masa i aerodynamika zaliczająca się do najlepszych w klasie.

Reklama
Inne

Kabina da podróżnym sześć poduszek powietrznych i niespotykany dotąd komfort akustyczny - słowem będzie ciszej. I nie są to puste słowa, dowodzą tego liczby z wewnętrznych testów. Natarczywość dźwięków z drogi spadła o 6 do 11 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. Szum wiatru przy 100 km/h ucichł o około 6 procent, do 59 dB. Zdaniem speców o akustyki, dzięki temu nowa mazda3 staje wśród najcichszych samochodów w tej klasie.

>>>Wiesz co nowego u Mazdy?

Reklama

Wreszcie czas na silniki. Przed amatorami nowej trójki Mazda stawia do wyboru dwa benzynowce - 1.6/105 KM i 2.0/150 KM. Pierwszy motor ma średnio spalać 6,3 l na setkę, czyli będzie o 0,6 l oszczędniejszy od swego poprzednika.

2-litrowy wariant odda moc przez pięć automatycznych biegów. Ciekawostka - 150-konna jednostka oddycha przez pierwszy na świecie katalizator wykorzystujący nanotechnologię. Dzięki takiemu rozwiązaniu japońskim inżynierom udało się zmniejszyć wykorzystanie rzadkich surowców, takich jak platyna czy pallad.

>>>Nowa mazda złapana przez szpiega



Turbodiesle także są dwa. Pierwszy daje 109 KM z pojemności 1.6 - średnie spalanie 4,5 l/100 km, o 0,6 l mniej niż poprzedni wariant. Drugi to najnowsza konstrukcja o pojemności 2.2 l - motor zadebiutował wcześniej w mazdzie6. Do wyboru dostaniemy dwa poziomy mocy - 150 KM (360 Nm od 1800 do 2600 obr./min) oraz 185 KM (400 Nm od 1800 do 3000 obr./min).

Podstawowa odmiana jednostki 2.2 zużywać powinna średnio 5,4 l oleju napędowego na 100 km, silniejszy motor potrzebuje o 0,2 l więcej. Obie wersje spełniają wymagania normy emisji spalin Euro V. W porównaniu do montowanego w pierwszej trójce turbodiesla 2.0 motor 2.2 powinien być oszczędniejszy nawet o 10 proc. a jego spaliny czystsze.

>>>Z drogi! Nowa mazda3

Całkowicie nowa mazda3 w wersji hatchback zadebiutowała podczas salonu samochodowego w Bolonii. Sprzedaż ruszy dopiero w połowie 2009 roku - warto czekać…