Amerykanie cieszą się z mazdy3 sedan, a europejscy fani japońskiego kompaktu podskakują z radości na wieść o drugiej generacji trójki w wersji pięciodrzwiowego hatchbacka. W najnowszym wcieleniu ludzie z Mazdy zachwalają mniejszą masę i jedną z najlepszych w klasie aerodynamikę. Po nitce do kłębka można wywnioskować, że auto dzięki temu powinno jeszcze fajniej jeździć, mniej spalać…

>>>Z drogi! Mazda3 prosto z USA

Właśnie - czas na silniki. Wszystkie jednostki benzynowe nowej mazdy3 oddychają przez pierwszy na świecie katalizator wykorzystujący nanotechnologię. Dzięki takiemu rozwiązaniu japońskim inżynierom udało się zmniejszyć wykorzystanie rzadkich surowców, takich jak platyna czy pallad.

Przed amatorami nowej trójki Mazda stawia do wyboru dwa silniki benzynowe (1.6 l i 2.0 l). Turbodiesle także są dwa 1.6 l i najnowsza konstrukcja o pojemności 2.2 l (do wyboru dwa poziomy mocy - 150 KM i 185 KM). Obie wersje spełniają wymagania normy emisji spalin Euro V. W porównaniu do obecnie montowanego turbodiesla 2.0 motor 2.2 powinien być oszczędniejszy a jego spaliny czystsze.

>>>Mazda złapana przez szpiega

Całkowicie nowa mazda3 w wersji hatchback zadebiutuje 3 grudnia 2008 roku podczas salonu samochodowego w Bolonii. Wtedy poznamy więcej szczegółów. Sprzedaż ruszy dopiero w połowie 2009 roku - warto czekać...