Najnowsze wcielenie avensisa zaprojektowano w europejskim centrum stylistycznym Toyoty we Francji. Auto jest już produkowane w Anglii - powstają tam sedan (bagażnik - 509 l) i kombi (kufer - 543/1609 l).

Z Polski przyjeżdżają silniki i skrzynie biegów. Zakład Toyota Motor Industries Poland w Jelczu-Laskowicach produkuje wysokoprężne jednostki 2.0/126 KM i 2.2/150 KM lub 177 KM. Zaś w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu powstaje sześciostopniowy automat - to pierwsza taka skrzynia przeznaczona do europejskich osobówek Toyoty z turbodieslem. Benzynowe silniki 1.6/132 KM i 1.8/147 KM wytwarza zakład w Walii, a jednostka 2.0/152 KM jest budowana w Japonii.

Plany? Toyota spodziewa się sprzedać rocznie 115 tys. avensisów. Samochód będzie oferowany niemal na całym świecie - w Afryce, Ameryce Południowej i Środkowej oraz Oceanii.

Do Polski nowy avensis dotrze w lutym 2009 roku - wtedy Toyota ujawni ceny. Do wyboru dostaniemy cztery pakiety wyposażenia - Avensis, Sol, Executive i Premium. Podstawowy wariant ma na pokładzie klimatyzację sterowaną ręcznie, komplet przednich i bocznych poduszek powietrznych, kurtyny boczne i poduszkę chroniącą kolana kierowcy, system stabilizacji toru jazdy VSC, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, audio z odtwarzaczem CD i 6 głośnikami.