Do rzeczy! Najtańsza odmiana nowego, szóstego wcielenia golfa kosztuje niecałe 52 tys. zł - właśnie tyle trzeba wydać na model Trendline z benzynowym silnikiem 1.4/80 KM. To 2100 zł mniej niż poprzednia piąta generacja. Niższe ceny dotyczą wszystkich wersji silnikowych i wyposażeniowych golfa VI.

Przykład? Golf Comfortline szóstej generacji z silnikiem 1.4 TSI/160 KM i 7-biegową skrzynią DSG, jest tańszy od słabszego o 20 KM poprzednika z napędem 1.4 TSI/140 KM z DSG o 8 tys. zł! Taki samochód kosztuje teraz 74 tys. zł z malutkim ogonkiem. Najtańszy turbodiesel 2.0 TDI/110 KM wyceniono na 67 400 zł.

Król kompaktów w "w serii" ma nowy system ESP, siedem poduszek powietrznych w tym airbag kolanowy, specjalne zagłówki chroniące głowę, czujnik niezapiętych pasów dla pasażerów siedzących z tyłu i światła do jazdy dziennej.

Napęd. Silniki (także ze skrzynią DSG) mają spalać nawet o 28 procent mniej paliwa. Benzynówki: 1.4/80 KM (latem 2009 r. zastąpi go silnik 1.2 TSI/86 KM), 1.6/102 KM (również latem zostanie wycofany, a zamiast niego VW wprowadzi jednostkę 1.2 TSI/105 KM), 1.4 TSI/122 KM i 160 KM.

Turbodiesle - pompowtryskiwacze to już historia, silniki TDI zasili wtrysk bezpośredni Common Rail. Efekt - ciszej, kulturalniej i ekonomiczniej. Wybór motorów - 1.6 TDI 90 KM lub 105 KM, więcej mocy dostarczy 2-litrowe TDI - 110 KM, 140 KM albo 170 KM.

Scirocco - podstawowy model z doładowanym silnikiem 1.4/122 KM kosztuje niemal 74 tys. zł. Już najtańszy wariant kryje pod karoserią ESP, przednie poduszki powietrzne i kurtyny boczne, audio, klimatyzację, 17-calowe alufelgi. Topowa, najmocniejsza i najlepsza odmiana scirocco to 200 KM z 2-litrowego silnika za prawie 87 tys. zł.

Razem z ujawnieniem cennika na nowego golfa Volkswagen obniżył ceny na pozostałe samochody. Niektóre modele są tańsze nawet o 54 tys. zł. Ale po kolei…

Polo kosztuje od 35,5 tys. zł, czyli ponad 1200 zł mniej (przeszło 6 proc. taniej).

Golf V Variant (kombi) staniał średnio niemal 7 proc. Podstawowa wersja 1.4/80 KM kosztuje od prawie 56 tys. zł, czyli o 4600 zł mniej (cena przed obniżką - 60 490 zł).

Jetta - od 59 490 zł za bazową wersję 1.6/102 KM (taniej o 4,4 proc., do wyposażenia seryjnego doszło ESP).

Passat - nowy cennik startuje od 71 tys. zł. Obniżka średnio o 9,3 proc. czyli o 10 tys. zł. Stylowy passat CC - ceny zaczynają się od 98 690 zł - samochód staniał o 10 tys. zł we wszystkich wersjach silnikowych.

Najtańszy van touran z silnikiem 1.6/102 KM kosztuje od 57,5 tys. zł. Wcześniej za takie auto trzeba było zapłacić ok. 70 tys. zł. W kieszeni zostaje 13 tys. zł. Największy van VW - sharan to wydatek niemal 75 tys. zł. Ceny spadły o 16 tys. zł.

Na nowego tiguana trzeba wydać od 85 240 zł. Ceny SUV-a zmniejszyły się o ponad 14 tys. zł. Większy SUV, czyli touareg kosztuje od 156 tys. zł. Obniżka cen waha się od 27 tys. zł do 54 tys. zł.

Wreszcie egzotyczny New Betele. Auto z benzynowym silnikiem 1.4 to niecałe 62 tys. zł. Najdroższy model turbobenzynowym silnikiem 1.8 - przeszło 80 tys. zł. Ceny "żuka" spadły średnio o 10,5 proc. Najbardziej staniał samochód z turbodieslem 1.9 TDI - aż o 23 tys. zł.