Oto fakty i liczby! Do końca 2008 roku z taśmy produkcyjnej Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie zjedzie około 60 tys. egzemplarzy nowiutkich aveo. Jednak Chevrolet nie spoczywa na laurach - w 2009 roku planuje dodać gazu i zwiększyć produkcję do 100 tys. tych samochodów.

"Montowanie aveo w Polsce oznacza zwiększenie światowej mocy produkcyjnej Chevroleta, co pozwoli na zaspokojenie rosnącego popytu lokalnego, skrócenie czasu dostawy i drogi transportu." - przyznaje Wayne Branon, dyrektor Chevrolet Europe.

Nowe hatchbacki będą napędzane tylko przez silniki benzynowe. Napęd podstawowy to motor 1.2 o mocy 84 koni - idealnie poradzi sobie w mieście. Szybsza jednostka 1.4 ma ponad 100-koni. Większa moc to lepsze parametry. Z silniejszym wariantem będzie możliwy duet z automatyczną skrzynią biegów - sprawdzi się na miejskich ulicach i parkingach.

Do kupienia nowy aveo pojawi się wcześniej - pierwsze auta przyjadą jeszcze z fabryki w Korei. Model pięciodrzwiowy w kwietniu, na trzydrzwiówkę trzeba będzie poczekać do czerwca. Podstawowa wersja małego chevroleta kosztuje 35 350 zł - samochód ma ABS, poduszkę powietrzną kierowcy i odtwarzacz CD z gniazdem MP3.

Przypomnijmy jeszcze świeżą historię - 6 listopada 2007 roku taśmę montażową na Żeraniu opuścił srebrny aveo sedan, czyli pierwszy Chevrolet z Unii Europejskiej. Data nie była przypadkowa - właśnie jesienią 1928 roku Chevrolet rozpoczął wytwarzanie samochodów w Polsce. Pierwsze modele powstały w zakładzie na ul. Wolskiej w Warszawie (1928 r.). Drugi zakład ruszył w 1937 r. na przedmieściach Woli. Wtedy polskich pracowników szkolono w General Motors International w Kopenhadze. Z fabryki na Woli wyjeżdżały m.in. chevrolet master sedan, master de luxe, master touring sedan i imperial limuzyna.