Pierwszy egzemplarz astry opuścił zakłady Opla w Bohum 12 sierpnia 1991 roku - to było czerwone kombi. Samochód zastąpił kadetta.

Po trzech generacjach i 17 latach produkcji licznik pokazał 10 z sześcioma zerami. Świątecznym autem jest srebrne kombi z turbodieslem 1.7 CDTI.

Reklama

Dziś kompakt opla powstaje w ośmiu fabrykach w Europie i Ameryce Południowej. Polski zakład General Motors w Gliwicach produkuje astrę III sedan i astrę classic.

Śląski zakład ma wyłączność na wytwarzanie obecnej generacji czterodrzwiowej astry. Samochód jest eksportowany do Turcji i krajów Europy Środkowo-Wschodniej, czyli tam, gdzie sedany cieszą się największą popularnością.

W zeszłym roku na Starym Kontynencie sprzedano ponad pół miliona sztuk tego auta. Kompakt Opla podbija także serca kierowców w Stanach Zjednoczonych. Tam jest sprzedawany jako saturn astra.

Reklama

Najprawdopodobniej wiosną 2009 roku na wystawie w Genewie Opel pokaże prototyp następcy obecnej, trzeciej generacji astry. Samochód gotowy do produkcji poznamy kilka miesięcy później, podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie. Po premierze, czyli pod koniec 2009 roku, auto trafi do sprzedaży. Ważna informacja - następca astry będzie produkowany także w polskiej fabryce General Motors w Gliwicach.