TFSI - krzyżówka turbo i bezpośredniego wtrysku paliwa. Jak twierdzą spece z Audi, to idealny duet. Coś w tym jest, bo właśnie motor 2.0 TFSI został najlepszym napędem świata w kategorii 1.8-2.0 l. Nagrody wręczano na wystawie Engine Expo w Stuttgarcie.

Reklama

Nowość? Proszę bardzo - podstawowym napędem w TT (coupe i roadster) będzie motor 1.8 TFSI, który daje 160 KM. 250 niutonometrów już od 2,5 tys. obr./min zadba o elastyczność i osiągi.

Audi TT waży 1200 kg z małą górką, dlatego sprint 160 KM do "setki" trwa chwilkę ponad 7 sekund. Średnie spalanie na 100 km - 6,7 coupe i 6,9 roadster. Frajda z jazdy? Obiecują lepszą niż ze zwykłym V6.

Kolejna nowość to słynny napęd quattro pod podłogą TT z silnikiem 2.0 TFSI. Wreszcie 200 KM będzie zwijać asfalt wszystkimi czterema kołami. Zakręty? Jak zwykle bezpiecznie, niczym po szynach. Przyspieszenie do 100 km/h - 6,2 s (coupe), roadster jest o 0,2 s wolniejszy.

Reklama

Nowe TT 1.8 TFSI i 2.0 TFSI quattro pojawią się w salonach Audi już w połowie 2008 roku. Wtedy poznamy ceny.