BMW M1 - to dinozaur zbudowany razem ze specami z Lamborghini. Od 10 lipca 1978 roku do 13 lutego 1981 roku powstało 455 sztuk M1 - 399 w wydaniu na zwykłą drogę i 56 w wersji wyścigowej.

Reklama

Samochód drogowy rozpędzała centralnie umieszczona rzędowa szóstka 3.5 l - dokładnie 277 KM na tylnej osi. Zaś najszybszy, najmocniejszy wariant wyścigowy miał 850 koni mocy z turbodoładowanej jednostki.

BMW nie sprzedało jednak wystarczającej liczby aut cywilnych, by sprostać zmianom w międzynarodowych regulaminach sportu samochodowego. Bawarski producent nie uzyskał homologacji M1 w Grupie 5.

Na szczęście szefowie w Monachium mieli głowę na karku i zdecydowali o powołaniu własnej serii wyścigowej - Procar. Dedykowanej tylko dla M1. Samochody były identyczne, przygotowane przez zespół fabryczny.

Wyścigi BMW M1 rozgrywano przed Grand Prix Formuły 1. Pięć pierwszych miejsc do rywalizacji w Procar było zarezerwowanych dla pierwszej piątki kierowców z kwalifikacji F1. W M1 ścigali się Nicki Lauda, Nelson Piquet - zresztą zobaczcie sami na filmie.

Reklama