EA2 to nic innego jak znany SUV murano pierwszej generacji, tyle że całkowicie sterowany najnowszym systemem "X-by-Wire". Nie ma tu mechanicznych połączeń pomiędzy np. kierownicą i kołami, pedałem gazu i silnikiem.

Reklama

Co to znaczy? Wciskasz pedał przyspieszenia lub hamulca, a kablami płynie impuls elektryczny do komputera, ten "rozkazuje" silnikowi rozpędzić auto lub hamulcom zwolnić. Podobnie jest ze skręcaniem czy zmianą biegów.

Jak twierdzą inżynierowie z Nissana, dzięki eliminacji "zwykłego" układu kierowniczego i "normalnych" hamulców udało się im wygospodarować więcej miejsca w kabinie. Długość wnętrza wzrosła do 2600 mm, czyli plus 11 cm w porównaniu z tradycyjnym modelem. Efekt? Trzeci rząd siedzeń, czyli miejsce dla siedmiu pasażerów.

Mało tego, X-by-Wire sprawia, że samochód jest znacznie lżejszy. A mniej kilogramów do rozpędzania to wyższe osiągi, niższe spalanie paliwa i mniejsza emisja spalin do atmosfery.

Reklama