Insignia wprowadza świeży styl, który zobaczymy w przyszłości w innych oplach. Auto płynnymi kształtami przypomina coupe. Krótko mówiąc, twórcy bez oporów korzystali z linii śmiałego prototypu GTC. To dobrze, bo samochód prezentuje się dynamicznie, z polotem.

Od przedniego do tylnego zderzaka limuzyna mierzy niemal 5 metrów. Dokładnie 4,83 m, w porównaniu do rozmiaru vectry (4,61 m) insignia jest niemal o 22 cm dłuższa. Mała sensacja - Opel ma nowe logo, bowiem na obwodzie koła pojawił się napis "OPEL".

Dodatkowe centymetry zapowiadają więcej miejsca w kabinie, dlatego piątka pasażerów powinna podróżować swobodnie. Jak zapewnia producent - o luksus zadbają materiały z wysokiej półki skrojone niezwykle precyzjnie. Ciepła czerwona iluminacja podświetli wskaźniki.

Insignia zaskoczy nas także zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Pierwszym z brzegu jest inteligentne oświetlenie Adapting Forward Lighting (AFL). Nowe reflektory AFL zostały opracowane wspólnie przez specjalistów z Opla i firmy Hella.

Od samego początku insignia przyjedzie z napędem na przednią i obie osie. Układ Adaptive 4x4 to nic innego jak rozwiązanie ze sprzęgłem typu Haldex, które debiutowało niedawno w saabie 9-3 XWD.

Każda limuzyna z systemem 4x4 dostanie specjalne zawieszenie FlexRide z systemem Adaptive Stability Technology. Takie podwozie samo rozpozna drogę, styl jazdy kierowcy, by w ułamku sekundy zareagować właściwą siłą tłumienia amortyzatorów czy wciągnąć do pracy inny sztab elektronicznych wspomagaczy.

Mało tego, kierowca będzie mógł też sam sterować ustawieniami układu jezdnego. Dzięki temu insignia ma "chwytać drogę" niezwykle bezpiecznie i komfortowo. FlexRide będzie również dostępny w wersjach przednionapędowych.

Silnik do najnowszej limuzyny Opel każe wybierać z siedmiu jednostek. Benzynowe są cztery od 115 do 260 KM z V6. Trzy nowe turbodiesle to moc od 110 do 160 KM z 2 litrów. Każdy z tych motorów spełni normy emisji Euro 5.

Później arsenał powiększy się o ekologiczny wariant EcoFLEX z niezwykle niską emisją dwutlenku węgla. Dojdą, rzecz jasna, mocniejsze warianty - obowiązkowo sportowy OPC.

Opel insignia zadebiutuje od razu jako sedan i 5-drzwiowy hatchback - dokładnie 22 lipca 2008 roku podczas wystawy samochodowej w Londynie. Sprzedaż rozpocznie się w listopadzie. Cała rodzina najnowszego auta będzie produkowana w macierzystej fabryce, czyli w Russelsheim.