Największym producentem jest Fiat Auto Poland - firma trzyma w garści ponad 47,5 proc. polskiego rynku. Od stycznia do końca marca z fabryki Fiata wyjechało 110 320 aut, czyli 27,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wiceliderem jest gliwicka fabryka Opla, która przez trzy miesięce wyprodukowała 56 642 tys. auta, o 14,4 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2007. Do Opla należy 24,4 proc. naszego rynku.

Bardzo dobrze idzie FSO. Z warszawskiej fabryki na Żeraniu wyjechało ponad 42 tys. samochodów - wzrost o 34,7 proc. w porównaniu do zeszłorocznego kwartału. Udział żerańskiej fabryki w polskim rynku to 18,2 proc.

W poznańskiej zakładach Volkswagena powstało blisko 23 tys. samochodów. To ponad 28 procent lepiej niż przed rokiem. VW ma niemal 10 proc. udziałów w naszym rynku.

Co dzieje się z tymi samochodami? 2,5 proc. wyprodukowanych w Polsce osobówek pozostało w kraju (dokładnie 5914 sztuk). Reszta (97,5 proc., 226 266 sztuk) trafiło na eksport.

Tyle osobówki, a jeśli chodzi o dostawcze, to przez trzy ostatnie miesiące polskie fabryki wyprodukowały dokładnie 35 767 sztuk (marzec 11 621 aut). Samar obliczył, że to o 25,6 proc. więcej niż w 2007 roku.

Liderem pozostaje Volskwagen Poznań, który wypuścił w świat 27 891 aut (poprawa wyniku o 15,5 proc.). Udział w rynku z 78 proc.

Fiat Auto Poland wyprodukował 7876 aut (wzrost o 84 proc.). Udział Fiata zwiększył się z 15 proc. do 22 proc.

Z całej liczby wyprodukowanych dostawczaków w Polsce zostało 4,3 proc. Na eksport trafiło blisko 96 proc.