Kuga to samochód, jakiego Fordowi brakowało do szczęścia. Dużo wskazuje na to, że w ofercie tej marki pojawił się kolejny bestseller. Dlaczego? Wyjaśni to pan Adam Kołodziejczyk, prezes zarządu Ford Polska.

Reklama

Kolejny debiutant to Renault Koleos, czyli pierwszy SUV od francuskiego producenta. Przy jego projektowaniu pomogli inżynierowie Nissana, którzy znają się na tworzeniu aut z napędem na obie osie. Samochód będzie produkowany w koreańskich zakładach Samsunga. Dla nas najciekawsze będą 2 turbodiesle o mocy 150 i 178 KM. Auto pojawi się także z napędem na przód.

BMW X6 – miksem techniki z X5 i wyglądu serii 6. To po prostu SUV i coupe w jednym. Samochód pojawi się w salonach sprzedaży wczesną jesienią. Niezwykłe auto napędza ponad 400 koni z nowego ośmiocylindrowego silnika z podwójnym doładowaniem. Bezpieczeństwa dopilnuje armia elektroniki, napęd na cztery koła i opony, na których można jechać nawet po przebiciu.

Jeśli już mowa o wysokich osiągach i bezpieczeństwie, to właśnie BMW jest tą marką, która współpracuje z Goodyearem przy projektowaniu nowego ogumienia. Samochody z Bawarii jeżdżą standardowo na oponach typu runonflat.

Reklama

W Genewie Goodyear zaprezentował nową generację technologii runonflat. Podczas szwajcarskiej wystawy dziennikowi.pl opowiedział o niej dr inż. Filomeno Corvasce - koordynator nowych technologii w centrum badań Goodyeara w Luksemburgu.

"Nowe opony typu runonflat wyposażyliśmy w technologię zmniejszającą opory toczenia, które przekładają się na mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję dwutlenku węgla.

W nowej generacji opon runonflat wprowadziliśmy też rozwiązania, które czynią oponę bardziej komfortową. Słyszeliśmy zarzuty, że opona typu runonflat jest mniej komfortowa od zwykłego ogumienia. W przypadku nowej technologii Goodyera to nie prawda - nasza opona może być równie komfortowa lub nawet lepsza.

Reklama

Ostatni punkt o którym nie wolno zapomnieć to bezpieczeństwo. Mamy tu idealny przykład tego, jak wygląda struktura najnowszej opony typu runonflat. Tu jest wzmocniona ścianka boczna. Właśnie ten dodatek wpływa na poprawę bezpieczeństwa. Technologia runonflat chroni kierowcę przed utratą panowania nad samochodem po przebiciu opony przy dużych prędkościach.

Nasza technologia chroni przed skutkami każdego rodzaju przebić zarówno od strony bieżnika, jak i od przecięcia bocznej ścianki.”

Wszystkich, którzy są ciekawi kolejnych genewskich nowości, zapraszamy na następny odcinek naszej relacji.