9-4X zapowiada nowego gracza w klasie małych SUV-ów. Bez dyskusji - inspiracją dla stylistów był fantastyczny prototyp Aero X. Samochód produkcyjny prawdopodobnie pojawi się w 2009 roku - zaatakuje mercedesa GLK, BMW X3 i audi Q5.

Reklama

Szwedzi są pionierami w technologii paliw ekologicznych, dlatego napęd koncepcyjnego saaba to turbodoładowany silnik 2.0 z ekologicznej linii Biopower. Osiągi? Imponujące - 300 KM i 400 Nm kiedy spala bioetanol E85. Na zwykłej benzynie też nie jest słabeuszem - 245 KM i 353 Nm.

Moc i moment obrotowy przeniesie sześć automatycznych biegów - od razu na obie osie. Trzeba spodziewać się inteligentnego systemu, który potrafi podzielić niutonometry nie tylko między przód i tył, ale też na lewe i prawe koła (podobnie jak w 9-3 Turbo X "BlackPower”). Wśród gadżetów obiecują regulowane zawieszenie.

Osiągi? Setkę licznik pokaże po 8 sekundach. Przy 235 km/h skończy się przyspieszanie. Wszystko przy średnim spalaniu 10,5 litra na 100 km.

Na 100 procent wiemy, że 9-4X będzie gwiazdą na wielkim show w Detroit. Cóż, pozostaje zazdrościć Amerykanom…

Reklama