Wersja osobowa to bardzo dobry pomysł na rodzinny samochód. Producenci obiecują jeszcze większy komfort niż w poprzedniej generacji. Ze zdjęć wynika, że auta mają także lepszą aerodynamikę - spodziewany efekt to mniej szumów w środku.

Kolejna różnica to większy rozstaw osi plus układ jezdny kompaktowego vana C4 picasso i 308-ki (odpowiednio dla berlingo i partnera). Suma tych rzeczy zapowiada miłe zachowanie na drodze.

Dostawczaki? Paka połknie 3,3 m3 towaru - obrazowo, to aż dwie europalety. Długość bagażnika - 1,8 m, maksymalna ładowność to 850 kg. Mało tego, furgonetki można będzie wyposażyć w specjalny system składanych foteli, a wtedy ładownia zmieści np. 3-metrowe rury (pojemność rośnie do 3.7 m3) lub trzech ludzi z przodu i krótszy ładunek za plecami.

Francuskie bliźniaki jeżdżą po świecie od 1996 roku. Przez 11 lat Citroen sprzedał aż 1 760 000 samochodów (osobówki i modele dostawcze). Od 2003 roku, w 17 krajach Europy, berlingo jest najchętniej kupowanym autem tego rodzaju - po prostu lider.

Nowa generacja obu pojazdów pojawi się do kupienia w drugim kwartale 2008 roku. Zarówno citroen, jak i peugeot nie wycofują "starych" modeli - auta będą oferowane na niektórych rynkach pod nazwą berlingo first i partner origin.

Konkurencja? Najnowszy renault kangoo, fiat doblo, volkswagen caddy - samochody znane i podobnie uzdolnione.