Panamera GTS zadebiutowała właśnie w czasie salonu samochodowego w Los Angeles. Zdaniem ludzi z Porsche to najbardziej sportowa ze wszystkich wersji tego modelu...

Pod maską zawieszono zmodyfikowany silnik bezsprężarkowy V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 430 KM przy 6700 obrotów/minutę, mocniejszy o 30 KM od silnika panamery S/4S. Moment obrotowy także wzrósł - z 500 Nm do 520 Nm.

Moc silnika na wszystkie cztery koła, bez przerywania siły ciągu, przenosi dwusprzęgłowa przekładnia PDK. O błyskawiczną zmianę przełożeń troszczy się seryjnie montowany pakiet sport chrono.

Jak zapewniają niemieccy inżynierowie panamera GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Zużycie paliwa w cyklu NEFZ wynosi 10,9 l /100 km, a z oponami o niskich oporach toczenia zaledwie 10,7 l/100 km.


W nowym aucie seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i porsche active suspension management (PASM) z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją systemu amortyzatorów.

Nadwozie zostało obniżone o dziesięć milimetrów, a system amortyzacyjny wymieniony na bardziej sztywny.

Pięciomilimetrowe przekładki dystansowe między kołami a zwrotnicami rozszerzają rozstaw kół tylnej osi - to dla lepszej stabilności. 19-calowe obręcze owinięto plasterkami gumy o rozmiarze 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej. Układ hamulcowy przeszczepiono z panamery turbo. W Polsce panamera GTS pojawi się w lutym 2012 r.