W czasie salonu samochodowego w Tokio Mitsubishi odsłoni przed światem dwa nowe modele - mirage oraz concept PX-MiEV II.

Mirage to samochód opisywany jako przystępny cenowo i oszczędny. Poza tym nowe mitsubishi ma być łatwe w prowadzeniu.

Reklama

Wymiary? Auto ma od początku do końca 3710 mm długości, jest wysokie na 1490 mm i szerokie na 1665 mm. W tak narysowanym samochodzie mieścić się ma pięć osób. Pod maską pracuje trzycylindrowy jednolitrowy silnik połączony z przekładnią CVT i układem Auto Stop&Go.

Inne

Japończycy projektując nowe auto zaplanowali osiągnięcie najniższego w tej klasie spalania (w wersji na rynek japoński), umożliwiającego przejechanie 30 kilometrów na każdym litrze paliwa. Jak zapewniają udało im się - obniżyli masę pojazdu, zmniejszyli opór toczenia i odpowiednio oszlifowali jednostkę napędową, przekładnię i układ hamulcowy.

Reklama

Nazwa "mirage" została po raz pierwszy użyta do opisu rodziny modelu mirage, który zadebiutował w Japonii w marcu 1978 roku. Nowy mirage już w marcu 2012 roku pojawi się w salonach w Tajlandii.



Concept PX-MiEV II to pomysł Mitsubishi na średniej wielkości model SUV z napędem hybrydowym typu plug-in. Wymiary to 4660 mm długości, 1830 mm szerokości i 1680 mm wysokości. Na pokładzie jest 5 miejsc.

Inne
Reklama

Hybrydowy napęd składa się z 2 silników elektrycznych wszczepionych z modelu i-MiEV (moc maksymalna 60 kW każdy) oraz niewielkiego serca spalinowego. Taka konfiguracja powinna pozwolić przejechać 60 kilometrów na litrze paliwa (1,6 l na 100 km) - zdaniem konstruktorów to wynik znacznie przekraczający wartości osiągane przez pojazdy z konwencjonalnym układem napędowym. Całkowity zasięg to ponad 800 km.

Zastosowanie silników elektrycznych w concept PX-MiEV II zaowocowało napędem na cztery koła z układem kontroli trakcji S-AWC. Inżynierowie chwalą się, że układ ten oparto konstrukcyjnie na rozwiązaniu z lancera evolution X.

Możliwości? Czerpiąc energię tylko z akumulatorów concept PX-MiEV II może pokonać ponad 50 kilometrów w trybie elektrycznym. Zależnie od tempa poboru energii oraz poziomu naładowania akumulatorów, system napędowy może automatycznie przełączyć silnik spalinowy w tryb generacji energii oraz, w razie konieczności, jednostka spalinowa może również wspomagać napęd kół.

Kierowca własnoręcznie może wybrać tryb "battery drive", jeśli pojazd ma się poruszać cicho i bezemisyjnie. Istnieje także możliwość włączenia trybu "battery charge", który kontroluje pobór energii z akumulatorów i wykorzystuje silnik spalinowy, jako generator by je doładowywać.

Co ciekawe samochód może także być źródłem energii np. na kempingu - wystarczy włożyć wtyczkę w gniazdko zamontowane w aucie i prąd z akumulatorów płynie do urządzeń zewnętrznych.