O 42 proc. większa moc, o 10 proc. wyższy moment obrotowy, o 5 proc. niższe średnie zużycie paliwa, o 37 proc. lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h oraz o 40 kg mniejsza masa w porównaniu do silnika V6 3.8 l - tak w pigułce inżynierowie Jeepa przedstawiają możliwości najnowszego silnika benzynowego Pentastar V6 3,2 pod maską najnowszego wcielenia wranglera. 

Ikona bezdroży z nowym sercem właśnie debiutuje w polskich salonach Jeepa. Nowy motor pod maską wranglera korzysta z technologii dostępnych w ramach aliansu z Fiatem. Na liście patentów są m.in. Multiair, systemy wtrysku bezpośredniego oraz turbodoładowanie. 

Możliwości? Pentastar V6 rozwija moc 284 KM i moment obrotowy 347 Nm. Jednostka została połączona ze zmodernizowaną automatyczną pięciobiegową skrzynią biegów. W opinii twórców taki układ napędowy pozwala kierowcy przyspieszyć nowym wranglerem do 100 km/h w 8,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Słynny Jeep z nowym sercem Pentastar V6 w Polsce jest dostępna jako model wrangler i wrangler unlimited - ceny zaczynają się odpowiednio od 145 500 zł i 160 500 zł. Co ciekawe - ceny wersji benzynowej są identyczne jak aut napędzanych silnikiem wysokoprężnym 2,8 CRD z pięciobiegową skrzynia automatyczną. 


Nowością jest także bogatsze wyposażenie - już podstawowy model wranglera ma na pokładzie automatyczną klimatyzację oraz komputer pokładowy z wyświetlaczem.

Obok nowego silnika V6 Pentastar, świeżym towarem z USA jest limitowana seria specjalna o nazwie "Arctic". To auto będzie produkowane tylko do stycznia 2012 roku. Zbudowany na bazie modelu sahara, jeep wrangler arctic jest rozpoznawalny po arktycznych plakietkach oraz symbolach stopy Yeti. Auto wisi na czarnych 17-calowych felgach. Śnieżny Jeep na polskim rynku dostępny jest z turbodieslem 2,8 CRD i automatyczną pięciobiegową przekładnią. Wrangler i wrangler unlimited arctic kosztuje odpowiednio od 160 200 zł i 175 200 zł.

Gratką dla fanów mocy jest wyczynowa wersja SRT8 flagowego jeep'a grand cherokee, napędzana nowym silnikiem HEMI V8 6,4/470 KM (630 Nm momentu obrotowego). Nowy silnik wytwarza więcej mocy o 50 KM i momentu o 61 Nm w stosunku do poprzednio stosowanego HEMI V8 6,1 l. Najnowszy superjeep przyspiesza ze startu zatrzymanego do 100 km/h w ciągu 4,8 sekundy, prędkość maksymalna to 255 km/h i hamuje od 100 do 0 km/h na dystansie 35 metrów.

Zdaniem ludzi z Jeepa grand cherokee SRT8 nowej generacji to najsilniejszy i najszybszy jeep wszech czasów. Jego produkcja rozpocznie się w grudniu 2011 roku, jednak auto można już zamawiać. Cena? 309 900 zł. Drogo? Konkurent - BMW X5 M (555 KM) kosztuje 472 900 zł, X5 xDrive50i (407 KM) - od 341 500 zł.