Opel ujawnił pierwsze zdjęcia astry OPC, czyli najmocniejszego i najszybszego wcielenia astry GTC produkowanej w fabryce w Gliwicach. Możliwości? Te liczby mówią same za siebie - 280 KM i 400 Nm. Koni i niutonometrów dostarcza 2-litrowe turbobenzynowe serce. Jeśli wystarczy odwagi i drogi, można rozpędzić się do 250 km/h!

Zdaniem ludzi z Opla - astra nigdy jeszcze nie była tak szybka. Dla porównania poprzednia generacja astry OPC dawała kierowcy 240 KM - to był najmocniejszy seryjny model tego auta. 

Układ jezdny był testowany na morderczej i najsłynniejszej części toru wyścigowego Nürburgring - pętli Nordschleife. Poza zdrowym rozsądkiem temperament utrzymają w ryzach hamulce Brembo i dyferencjał o ograniczonym poślizgu.


Pod podłogę topowej astry trafiło adaptacyjne zawieszenie Flex-Ride - cudo które oferuje trzy tryby pracy: Comfort, Sport, OPC i pozwala kierowcy wybierać charakterystykę pracy amortyzatorów, układu kierowniczego czy przepustnicy. W OPC zastosowano także rozwiązanie normalnie dostępne jedynie w samochodach sportowych z wysokiej półki - przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut - mechanizm wszczepiono z usportowionej insigni OPC.

W porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu astry, HiPerStrut ma zmniejszony kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i offset oraz krótszy promień zataczania.


Zdaniem inżynierów poprawia to prowadzenie i przyczepność kół, na zakrętach samochód ma prowadzić się dosłownie jak po sznurku. Twórcy twierdzą, że HiPerStut redukuje znoszenie opon, co pozwala na umieszczenie w nadwoziu kół o większej średnicy.

Wygląda na to, że jej żywiołem nowego wcielenia astry OPC będzie nie tylko autostrada ale także ostre zakręty, które nie zrobią na niej wrażenia…

W kabinie siedzenia Recaro, metalowe pedały, trójramienna kierownica i skórzane detale wykończenia. Cudo! Fajny samochód musi też fajnie brzmieć, dlatego specjaliści od akustyki pracowali nad układem wydechowym, stosując specjalne środkowe i tylne tłumiki. Samochód szpanuje też felgami aluminiowymi z ramionami w kształcie płatków śniegu. 

Kiedy na drodze? Astra OPC powinna pojawić się w sprzedaży latem 2012 roku. Szanse? Konkurencja wymięka - największy rywal, czyli volkswagen golf R (270 KM, 350 Nm) jest podduszony na dzień dobry...