Krótszy i lżejszy ale za to bardziej przestronny - taki ma być najnowszy peugeot 208 w porównaniu do poprzednika -207. Zdaniem ludzi z Peugeota 208 to rewolucyjny model…

"Myślę, że powstanie teraz podział na czasy <przed 208> i <po 208>. Ten samochód naprawdę wyznacza nowy etap. To kluczowy moment dla Peugeot" - Alain Tranzer, kierownik projektu 208

Jak chwalą się Francuzi nowy peugeot w klasie B w najlżejszej wersji waży jedynie 975 kg, a średnio - 110 kg mniej w porównaniu z 207, a maksymalna różnica pomiędzy tymi dwoma modelami może wynieść aż 173 kg!


W porównaniu z poprzednikiem 208 jest o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy. Jednak w opinii konstruktorów autko z lwem w herbie zaoferuje pasażerom wyraźnie więcej miejsca - osoby podróżujące z tyłu dostaną plus 5 cm przestrzeni więcej między przednimi i tylnymi siedzeniami.

Wzrosła także pojemność bagażnika o dodatkowe 15 litrów.

Producent zapewnia, że pięć silników Diesla, z których cztery wyposażone są w system Stop&Start najnowszej generacji (e-HDi) zapewniają emisję CO2 w przedziale od 87 g/km do 99 g/km oraz niskie zużycie paliwa - średnio 3,4 l/100 km.


Pod maską 208 debiutuje także nowa gama 3-cylidrowych silników benzynowych - 1,0 oraz 1,2 VTi, o zużyciu paliwa wynoszącym 4,3 l/100 km oraz emisji CO2 od 99 g/km.

Peugeot 208 zadebiutuje na rynku wiosną 2012 roku. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia - 5-drzwiowej oraz 3-drzwiowej. Rywale? Skoda fabia; volkswagen polo, ford fiesta… Lista jest długa więc nowy lew będzie miał z kim drzeć koty…