Francuz Sebastien Loeb wygrał w niedzielę Rajd Hiszpanii, przedostatnią eliminację samochodowych mistrzostw świata i przybliżył się do ósmego tytułu w karierze. Kierowca Citroena DS3 wyprzedził o 2.06,9 najgroźniejszego rywala - Fina Mikko Hirvonena.

Po 12 z 13 rund MŚ Loeb wyprzedza Hirvonena o osiem punktów. Ostatnia eliminacja - Rajd Wielkiej Brytanii - odbędzie się w Walii (10-13 listopada).

Reklama

37-letni Loeb przeszedł w sobotę do historii, bowiem pobił należący od dawna Fina Markku Alena rekord wygranych odcinków specjalnych w imprezach rangi MŚ. Łącznie Francuz był najszybszy na 802. W niedzielę dorzucił do tej kolekcji jeszcze jedno zwycięstwo i ma ich 803.

Sukces w Rajdzie Hiszpanii to 80. zwycięstwo Citroena w imprezach MŚ. 67 z nich wygrała para Loeb-Daniel Elena.

Startujący w mistrzostwach samochodów produkcyjnych (PWRC) Michał Kościuszko (Mitsubishi Lancer) uplasował się na drugim miejscu. Do wygrania ze Szwedem Patrikiem Flodinem (Subaru Impreza) zabrakło mu dwóch sekund. Trzeci był Betino Guerra (Meksyk, Mitsubishi Lancer EVO X).

Reklama

"To była fantastyczna trzydniowa walka z Patrikiem Flodinem o zwycięstwo w Rajdzie Katalonii. Ostatecznie zajęliśmy 2. miejsce, 2 sekundy za Patrikiem. To niesamowite, że po przejechaniu 1600 kilometrów, w tym 400 oesowych różnica jest tak niewielka. Bardzo się cieszę, że jestem na podium pierwszego w swoim życiu rajdu asfaltowego, który pojechałem samochodem GR N. Dzięki tym punktom awansowaliśmy w klasyfikacji Mistrzostw Świata, jednak o tytuł Wicemistrza przyjdzie nam powalczyć z Patrikiem za trzy tygodnie na Rajdzie Wielkiej Brytanii." - powiedział na mecie Rajdu Katalonii Michał Kościuszko startujący z pilotem Maciejem Szepaniakiem.

W klasyfikacji generalnej rajdu Hiszpanii Michał Kościuszko uplasował się na 22. miejscu.

Reklama

Zawodnicy w trakcie trzech dni rajdu przejechali 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 406,52 kilometrów oesowych, w tym 160 po szutrach. Pierwszy dzień rajdu stanowił mieszankę szutrowo-asfaltową. Kolejne dwa dni rozegrane zostały na odcinkach asfaltowych, wśród których najbardziej wymagającym okazał się być prawie 46 kilometrowy El Priorat rozgrywany dwukrotnie podczas drugiego dnia rajdu.



Klasyfikacja końcowa Rajdu Hiszpanii:

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen DS3) 4:05.39,3
2. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Fiesta RS) strata 2.06,9
3. Jari-Matti Latvala (Finlandia/Ford Fiesta RS) 2.32,4
4. Dani Sordo (Hiszpania/Mini John Cooper Works) 3.24,1
5. Kris Meeke (W.Brytania/Mini John Cooper Works) 5.15,0
6. Mads Ostberg (Norwegia/Ford Fiesta RS) 5.54,2 ...
22. Michał Kościuszko (Polska/Mitsubishi Lancer) 24.03,4





Najlepsi na odcinkach specjalnych:

Latvala 6 (ES4, ES5, ES9, ES10, ES12, ES17),
Loeb 5 (ES1, ES6, ES7, ES8, ES15),
Ogier 4 (ES2, ES3, ES13, ES16),
Sordo 1 (ES11),
Hirvonen 1 (ES14),
Meeke 1 (ES18)




Klasyfikacja MŚ po 12 z 13 zawodów:
1. Sebastien Loeb (Francja) 222 pkt
2. Mikko Hirvonen (Finlandia) 214
3. Sebastien Ogier (Francja) 193
4. Jari-Matti Latvala (Finlandia) 146
5. Petter Solberg (Norwegia) 110
6. Mads Ostberg (Norwegia) 70





Klasyfikacja konstruktorów:
1. Citroen Racing 397 pkt (mistrz)
2. Ford 351
3. Stobart-Ford 145
4. Petter Solberg WRT 98
5. Ice1Racing 48
6. FERM-Ford 44