Wielkie święto w koreańskim oddziale GM. Wystartowała seryjna produkcja całkowicie nowego chevroleta malibu w fabryce Bupyeong - to ósma generacja tego samochodu, która jest jednocześnie pierwszym globalnym modelem Chevroleta z segmentu D. Sprzedaż limuzyny ruszy w Korei w listopadzie, potem statki wyładowane tym autem wypłyną w drogę do portów na całym świecie - także do Europy…

Przypominamy, że zupełnie nowy chevrolet malibu zadebiutował w Europie podczas tegorocznego, wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. 

Jak zapewniają ludzie z Chevroleta nazwa malibu jest najdłużej wykorzystywaną nazwą modelu samochodu z segmentu D w branży motoryzacyjnej, a jej historia obejmuje 35 lat, sześć dekad i osiem generacji modelowych. Od czasu debiutu w 1964 roku Chevrolet wyprodukował w Stanach Zjednoczonych ponad 8,5 miliona egzemplarzy modelu malibu.

Najnowszy malibu jest przeznaczony do sprzedaży na blisko 100 rynkach na sześciu kontynentach - będzie samochodem flagowym marki w wielu częściach świata, łącznie z Chinami, Koreą, Europą i Australią.

Silniki? Kiedy w Polsce?


W Europie malibu oferowane będzie z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów i mocy 164 KM oraz 2,4-litrową jednostką benzynową o mocy 169 KM. 

Wymiary? Na pokładzie nie jest ciasno - sprawdziliśmy to we Frankfurcie - rozstaw osi 2737 mm i rozstaw kół 1577 mm to wymiary, które zaowocowały dużą kabinę. Limuzyna ma 4859 mm długości i 1854 mm szerokości. Producent zachwala wnętrze malibu jako przyjemne, przestronne i komfortowe z dużą ilością miejsca na wysokości ramion i bioder. Wiadomo, że samochód dostępny będzie aż w dziewięciu wariantach kolorystycznych nadwozia i nawet czterech wersjach kolorystycznych wykończenia środka.

Wyposażenie? Cena?


W wyposażeniu seryjnym zaplanowano poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, chroniące miednicę i klatkę piersiową, poduszki powietrzne w słupkach dachowych, chroniące przed obrażeniami podczas dachowania, asystent parkowania tyłem plus system kamer wstecznych. Na liście dodatków dbających o bezpieczeństwo są m.in. system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu i zagrożeniu kolizją z przodu.

Samochód poza Koreą będzie produkowany także w Chinach oraz w dwóch fabrykach w Stanach Zjednoczonych. Produkcja w amerykańskim zakładzie w Fairfax w Kansas City rozpocznie się na początku 2012 roku, a w fabryce Detroit-Hamtramck (Michigan) latem przyszłego roku.

Na rynku europejskim, także w Polsce, model zostanie wprowadzony do sprzedaży w 2012 roku i stanie się sztandarowym produktem koncernu. Konkurencja to volkswagen passat, ford mondeo i inni z tej ligi. Za ile? Nad Wisłą dotychczasowa polityka Chevroleta wskazuje na to, że cena malibu powinna być również atrakcyjna...