"Honda posiada najnowocześniejszy ośrodek rozwojowo-badawczy w Tochigi, gdzie mogliśmy przeprowadzić liczne testy zderzeniowe nowej generacji modelu Civic z pojazdami o różnej masie i gabarytach. Nowy model przetestowano w szeregu scenariuszy zderzeniowych rozgrywanych przy różnych prędkościach. Chcieliśmy mieć pewność, że zaoferujemy nabywcy produkt gwarantujący najwyższy, realny poziom bezpieczeństwa." - wyjaśnia Mitsuru Kariya, kierownik zespołu projektowego modelu Civic.

Reklama

Jednym z rozwiązań, które to umożliwia jest zaawansowana struktura nadwozia ACE (ang. Advanced Compatibility Engineering), czyli wielokątna rama, która ma za zadanie zapobiegać deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzeniową z dala od niej.

http://www.youtube.com/watch?v=eqqUsZKaAAE

"Technologia, która pomaga uniknąć wypadku jest równie ważna jak systemy chroniące podróżnych, gdy już do niego dojdzie. Dlatego w nowej, europejskiej generacji modelu Civic zadebiutuje system ograniczający skutki kolizji CMBS." - dodaje Kariya.

System CMBS (ang. Collision Mitigation Braking System) monitoruje prędkość samochodu oraz dystans pozostały do pojazdu bezpośrednio go poprzedzającego, ostrzega kierowcę po wykryciu realnego ryzyka wypadku i redukuje siłę zderzenia, gdy kolizji nie da się już uniknąć.

Reklama

Jak zapewniają konstruktorzy owa generacja modelu civic została zbudowana tak by chronić pieszych. Zastosowane rozwiązania obejmują m.in. zawiasy wycieraczek, które odłamują się przy zderzeniu z pieszym oraz mocowania przednich błotników pochłaniające energię uderzenia.