Spark EV, czyli maluch Chevroleta napędzany elektrycznością ma w 2013 roku pojawić się na ulicach metropolii - początkowo w USA, potem auto ruszy na inne kontynenty. 

Na razie producent nie podaje szczegółów technicznych - zasięgu, czy czasów ładowania.

"Spark EV oferuje klientom mieszkającym na terenach miejskich możliwość jazdy w trybie w pełni elektrycznym, na przykład podczas krótkich dojazdów do pracy" - powiedział Jim Federico, główny inżynier Chevroleta ds. pojazdów elektrycznych. "Samochód jest doskonałym uzupełnieniem powiększającej się gamy aut elektrycznych naszej firmy, obejmującej model Volt o rozszerzonym zasięgu oraz Chevroleta Malibu Eco 2013 z technologią eAssist."

W stworzeniu produkcyjnej wersji modelu spark EV pomocne będą opinie uczestników programu demonstracyjnych jazd testowych samochodami elektrycznymi Chevroleta, prowadzonego w Szanghaju (Sail EV), Korei (Cruze EV) oraz Indiach (Beat EV).

"Globalna flota samochodów demonstracyjnych Chevroleta pozwala nam poznać wymagania klientów mieszkających w aglomeracjach miejskich, związane z elektryczną mobilnością" - dodał Federico. "Spark EV to kolejny krok w stronę realizacji planu Chevroleta, zakładającego zaoferowanie klientom zróżnicowanych rozwiązań, będących odpowiedzią na potrzeby z zakresu transportu i stylu życia ludzi na całym świecie."

Nanofosfatowe akumulatory litowo-jonowe, służące do zasilania sparka EV, dostarczy firma A123 Systems.

Chevrolet zdecydował się też na zaoferowanie sparka w zwykłej wersji na rynku USA od 2012 roku. 

Kolejna ważna informacja - w ciągu najbliższych lat Chevy wprowadzi całkowicie nową globalną rodzinę silników - będą to jednostki trzy- i czterocylindrowe o pojemności od 1.0 l do 1.5 l.