Mazda chwali się, że jako pierwszy producent, zastosuje do budowy samochodów stal 1800 MPa, o dużej wytrzymałości na rozciąganie. 

Autem, które jako pierwsze dostanie elementy z takiego materiału będzie mazda CX-5 (w sprzedaży w 2012 r.) - właśnie z takiej stali zostaną wykonane belki mocowane w przednim i tylnym zderzaku. Jak zapewniają konstruktorzy pręty zderzaka są o 20 procent mocniejsze i o 4,8 kg lżejsze niż w poprzednich wersjach. 

W opinii Japończyków dzięki zastosowaniu stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie części pojazdu mogą być cieńsze, zachowując przy tym taką samą wytrzymałość. Efektem jest znaczne obniżenie masy pojazdu. 

W przypadku belek zderzaków mniejsza waga ma szczególne znaczenie - ze względu na fakt, że są one umieszczone w najdalszych punktach od środka ciężkości samochodu, ich masa ma istotny wpływ na właściwości jezdne i reakcje pojazdu. Muszą być też odpowiednio wytrzymałe, aby zapewnić właściwą ochronę w wypadkach. 

W ten sposób inżynierowie Mazdy budują nadwozia nowej generacji o bardzo sztywnej i lekkiej konstrukcji - wdrażają w życie technologię SKYACTIV.