Ogólnopolskiej akcji "Ciśnienie Pod Kontrolą" towarzyszyło jak co roku badanie TNS Pentor, zlecone przez Michelin, dotyczące świadomości i przyzwyczajeń Polaków odnośnie bezpiecznej jazdy.

>>>Oto opony nie do zdarcia!

Kierowcy byli pytani m.in. o to, co wpływa na decyzję przy zakupie danej opony. Najczęstszymi czynnikami jest cena (62 proc.), marka opony (37 proc.) oraz parametry techniczne (27 proc.). Te ostatnie są ważniejsze dla osób po 30. roku życia niż dla młodszych kierowców.

Mężczyźni przykładają większą wagę do marki produktu oraz jego parametrów technicznych. Kobiety zaś częściej kierują się sugestiami sprzedawców.

Wyjąwszy czynnik ceny, dla większości kierowców nie ma żadnego elementu, który miałby dominujący wpływ na ich decyzje zakupowe. Traktują więc podobnie zarówno bezpieczeństwo, trwałość produktu, jak i ekonomikę jazdy - 60 proc. kierowców biorących udział w badaniu preferuje zrównoważone cechy we wszystkich trzech kategoriach. Dlatego też najchętniej kupują opony o zrównoważonych osiągach.

Opony są uważane przez kierowców jako trzeci najważniejszy czynnik wpływający na bezpieczeństwo jazdy (po hamulcach i zawieszeniu). O dużym znaczeniu opon zdecydowanie częściej pamiętają kierowcy w wieku 30-59 lat niż osoby po 60. roku życia.

Kobiety wyżej niż mężczyźni oceniają znaczenie oleju silnikowego oraz świateł dla bezpieczeństwa jazdy. Mężczyźni zaś częściej zwracają uwagę na zawieszenie pojazdów.