"Koncern Volkswagen zainwestuje rekordową sumę w osiągnięcie swojego celu, jakim jest zdobycie pozycji najlepszego pod względem ekologii i ekonomii producenta samochodów na świecie. Będziemy dalej umacniać naszą wiodącą pozycję w dziedzinie innowacji i technologii. Inwestycje w modele oraz napędy przyjazne dla środowiska i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju są jednym z ważniejszych punktów w naszych planach." - powiedział. Martin Winterkorn, prezes zarządu Volkswagen AG.

Na dział budowy nadwozi w Wolfsburgu przeznaczonych zostało około 100 mln euro. To samo dotyczy działu budowy nadwozi w Emden. Jak się dowiadujemy, kolejnym ważnym punktem inwestycji w niemieckie zakłady będą alternatywne napędy, nowe generacje silników wysokoprężnych i benzynowych oraz nowe generacje innowacyjnej dwusprzęgłowej przekładni Volkswagena.

32,7 mld euro, czyli 66 procent koncern przeznaczy na inwestycje w dziale produkcji samochodów w celu modernizacji i rozszerzenia palety produktów wszystkich marek. Niemcy zapowiadają nacisk na nowe samochody i kolejne generacje modeli prawie wszystkich klas samochodów, opierające się na technologii modułowej.

Szefowie VW planują wprowadzone nowych generacji silników udoskonalonych pod względem mocy, zużycia paliwa i wartości emisji. Szczególny nacisk położony zostanie na prace nad silnikami hybrydowymi i elektrycznymi.

W najbliższych pięciu latach koncern przeznaczy także 17,1 mld euro na inwestycje nie związane bezpośrednio z poszczególnymi produktami (zwiększenie wydajności tłoczni, lakierni i działów montażu). Poza nakładami na produkcję VW planuje także inwestycje w dział prac badawczych i rozwojowych, zapewnienia jakości, dystrybucji, zaopatrzenia w oryginalne części zamienne i w technologie informacyjne.

Co ciekawe w planie inwestycji znajdziemy też pewne kwoty na koszty związane z alternatywnymi źródłami energii – wiatrem, słońcem i wodą, które pozwolą zaopatrywać zakłady w energię odnawialną.