Zaczęło się! Oto do sieci wydostał się pierwszy szkic bestsellera Kii w nowej formie - rysunek ujawnia nową, drugą generację modelu cee’d.

Inne

Obrazek z przecieku (kontrolowanego?) podpowiada, że auto będzie podobne do mniejszego rio. Nowe wcielenie kompaktu koreańskiego producenta jak wszystkie nowe modele Kii wącha świat tygrysim nosem - tak główny stylista firmy Peter Schreyer nazywa atrapę chłodnicy.

Co ważne, to co widać na zdjęciu pokrywa się z deklaracją szefa europejskiego oddziału Kii. Paul Philpott we Frankfurcie przyznał, że nowa generacja modelu cee’d będzie bardziej pikantna…

Reklama
Inne
Reklama

Dzięki temu ma przyciągnąć do siebie więcej młodych kierowców. Wabikiem z pewnością będzie usportowiony pro_cee’d prawdopodobnie z 250-konnym turbobenzynowym silnikiem 1.6, który wyjedzie na światło dzienne w połowie 2012 roku. Auto ma konkurować m.in. z VW golfem GTI.

A to jeszcze nie wszystko...



Nowy, pięciodrzwiowy cee’d zadebiutuje w 2012 roku w czasie wiosennego salonu samochodowego w Genewie. Druga generacja kompaktowego hitu Kii będzie produkowana w fabryce na Słowacji, gdzie… już trwają odpowiednie przygotowania.

Europejska centrala koncernu poinformowała właśnie o uruchomieniu trzeciej zmiany produkcyjnej w fabryce na Słowacji i zwiększeniu zatrudnienia o 1000 osób. Decyzję tłumaczą wysokim popytem na obecną gamę modelową w szczególności na nowego sportage oraz - uwaga - przewidywanym wzrostem sprzedaży w przyszłym roku po wprowadzeniu nowych modeli…

Inne
Reklama

Wiadomo, że proces rekrutacji pracowników zakończy się w grudniu 2011 r. tak, aby praca trójzmianowa w Żylinie mogła ruszyć już w pierwszym kwartale 2012 roku.

Przypominamy, że w fabryce wybudowanej za naszą południową granicą kosztem ponad miliarda euro na każdej z linii montażu finalnego mogą być równolegle wytwarzane sportage, venga oraz cała rodzina cee’d - pięciodrzwiowy hatchback, kombi i trzydrzwiowe coupe (najpewniej również nowej generacji).

Producent chwali się, że w 2010 roku z linii produkcyjnych Kia poza obszarem Korei zjechało ponad 729 tys. samochodów, co oznacza, iż z Europy, Chin i USA pochodziło 34,2 procent globalnej produkcji 2,1 miliona pojazdów noszących logo Kia. W okresie ośmiu miesięcy bieżącego roku sprzedaż samochodów Kia w Europie i Chinach wzrosła odpowiednio o 18,7 i 24,4 procent, a w USA - o 36,9 procent.

Analitycy przewidują, że poza dodatkowym zatrudnieniem tysiąca osób w zarządzanej przez Kia Motors Slovakia fabryce, powstanie kolejnych kilka tysięcy nowych miejsc pracy także u dostawców zakładu na obszarze Republiki Słowacji.