Zaczęło się! Oto do sieci wydostał się pierwszy szkic bestsellera Kii w nowej formie - rysunek ujawnia nową, drugą generację modelu cee’d.

Obrazek z przecieku (kontrolowanego?) podpowiada, że auto będzie podobne do mniejszego rio. Nowe wcielenie kompaktu koreańskiego producenta jak wszystkie nowe modele Kii wącha świat tygrysim nosem - tak główny stylista firmy Peter Schreyer nazywa atrapę chłodnicy. 

Co ważne, to co widać na zdjęciu pokrywa się z deklaracją szefa europejskiego oddziału Kii. Paul Philpott we Frankfurcie przyznał, że nowa generacja modelu cee’d będzie bardziej pikantna… 

Dzięki temu ma przyciągnąć do siebie więcej młodych kierowców. Wabikiem z pewnością będzie usportowiony pro_cee’d prawdopodobnie z 250-konnym turbobenzynowym silnikiem 1.6, który wyjedzie na światło dzienne w połowie 2012 roku. Auto ma konkurować m.in. z VW golfem GTI.

A to jeszcze nie wszystko...


Nowy, pięciodrzwiowy cee’d zadebiutuje w 2012 roku w czasie wiosennego salonu samochodowego w Genewie. Druga generacja kompaktowego hitu Kii będzie produkowana w fabryce na Słowacji, gdzie… już trwają odpowiednie przygotowania.

Europejska centrala koncernu poinformowała właśnie o uruchomieniu trzeciej zmiany produkcyjnej w fabryce na Słowacji i zwiększeniu zatrudnienia o 1000 osób. Decyzję tłumaczą wysokim popytem na obecną gamę modelową w szczególności na nowego sportage oraz - uwaga - przewidywanym wzrostem sprzedaży w przyszłym roku po wprowadzeniu nowych modeli…

Wiadomo, że proces rekrutacji pracowników zakończy się w grudniu 2011 r. tak, aby praca trójzmianowa w Żylinie mogła ruszyć już w pierwszym kwartale 2012 roku.

Przypominamy, że w fabryce wybudowanej za naszą południową granicą kosztem ponad miliarda euro na każdej z linii montażu finalnego mogą być równolegle wytwarzane sportage, venga oraz cała rodzina cee’d - pięciodrzwiowy hatchback, kombi i trzydrzwiowe coupe (najpewniej również nowej generacji).

Producent chwali się, że w 2010 roku z linii produkcyjnych Kia poza obszarem Korei zjechało ponad 729 tys. samochodów, co oznacza, iż z Europy, Chin i USA pochodziło 34,2 procent globalnej produkcji 2,1 miliona pojazdów noszących logo Kia. W okresie ośmiu miesięcy bieżącego roku sprzedaż samochodów Kia w Europie i Chinach wzrosła odpowiednio o 18,7 i 24,4 procent, a w USA - o 36,9 procent. 

Analitycy przewidują, że poza dodatkowym zatrudnieniem tysiąca osób w zarządzanej przez Kia Motors Slovakia fabryce, powstanie kolejnych kilka tysięcy nowych miejsc pracy także u dostawców zakładu na obszarze Republiki Słowacji.