Hyundai bez ostrzeżenia wyprowadza ciosy proste i to w nos konkurencji. Najostrzej obrywają japońscy producenci. W zasięgu ramion są też koncerny niemieckie… 

We Frankfurcie koreańska marka, obok absolutnej nowości jaką jest i30 (niżej w galerii zdjęć), przedstawiła światu model i40 w wersji sedan. Wymiary - długość 4740 mm, szerokość - 1815 mm. Od kół po czubek dachu jest 1470 mm. Rozstaw osi - 2770 mm. Pojemność bagażnika - 503 l. Producent stawia przed kierowcami cztery wersje silnikowe do wyboru - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Jednostki osiągają moc od 115 KM do 177 KM.

W segmencie D 75 proc. całkowitej sprzedaży w Europie stanowią samochody z silnikiem Diesla, dlatego ludzie z Hyundaia przewidują, że turbodiesel 1,7/136 KM będzie najbardziej popularną wersją wśród kupujących samochód zarówno do użytku prywatnego jak i do flot. Ogólnie analitycy szacuja, iż 65 proc. sprzedaży stanowić będą samochody wyposażone w jednostki wysokoprężne.

Pod maską i40 debiutuje nowy czterocylindrowy silnik GDI o pojemności 2 litrów...


Pod maską i40 debiutuje nowy czterocylindrowy silnik GDI o pojemności 2 litrów. Inżynierowie zapewniają, silnik oferuje wyższy moment obrotowy i dużą przyjemność z jazdy, a także niższe zużycie paliwa, zmniejszenie emisji oraz doskonałe parametry NVH (Noise Vibration Harshness) - podobnie jak w silniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa.

Dwulitrowiec produkuje 177 KM i 213 Nm momentu obrotowego. i40 sedan wyposażony w ten silnik oraz sześciobiegową manualną przekładnię przyspiesza do 100 km zaledwie w 9,7 sekundy i zużywa 6,8 l/100 km (w cyklu mieszanym) - przynajmniej trak wynika z danych producenta.

Na pokładzie i40 przywiezie bogate wyposażenie. Listę otwiera asystent parkowania i utrzymania toru jazdy, dalej mamy Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełną nawigację oraz kamerę cofania. Nowy Hyundai będzie dostępny z elektrycznym hamulcem postojowym, systemem wentylacji przednich siedzeń, podgrzewanymi siedzeniami przednimi i tylnymi, automatycznym systemem odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewaną kierownicą. Samochód wyposażony jest także w światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi.

i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek bezpieczeństwa - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy. Przypominamy, że i40 w wersji kombi w testach zderzeniowych Euro NCAP zdobył najwyższą możliwą notę - 5 gwiazdek.

>>>Zobacz wyniki najnowszych testów zderzeniowych

W Polsce i40 sedan pojawi się w sprzedaży już za chwilę. Nowa limuzyna powalczy z toyotą avensis i volkswagenem passatem a także innymi autami z tej półki… 

Producent zapowiada, że nie będzie brania jeńców. Kierowców do wyboru i40 obok stylu i bogatego wyposażenia ma przekonać program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).