Na plusie jest też rynek europejski. Od stycznia do lipca sprzedano w Europie ponad 138,5 mln opon osobowych – o 5,4 proc. więcej niż rok temu.

Polski rynek opon osobowych jest szóstym pod względem wielkości w Europie. Czołowa trójka to: Niemcy (31,8 mln opon), Francja (18,7 mln) oraz Włochy (15,9 mln). – Dotychczasowa dynamika wzrostu oraz doświadczenia z ostatnich lat pozwalają prognozować, że w tym roku polski rynek wzrośnie o blisko 7 proc. – uważa Jerzy Mendala, dyrektor handlowy Continental Opony Polska.

Reklama

Jeszcze lepiej sprzedawały się opony do aut ciężarowych. Do lipca 2011 r. sprzedano ich 480 tys. – o 20 proc. więcej niż rok temu. Continental prognozuje, że do końca roku sprzedaż osiągnie rekordowy poziom 900 tys. sztuk opon. Polscy przewoźnicy zdecydowali się na wymianę zużytych opon, co odkładali na później podczas kryzysu. Wzrost sprzedaży w Europie nie był już tak spektakularny. Do lipca producenci opon dostarczyli na europejski rynek 7 mln sztuk opon – o 11 proc. więcej niż rok temu.