Modny, seksowny, drapieżny - wygląda jakby chciał się na ciebie rzucić. Panie i Panowie - druga generacja hyundaia i30 zadebiutowała oficjalnie we Frankfurcie...

Azjatycki producent planuje tym autem wyzwać do walki producentów z Niemiec, Japonii i Francji. Nowy zawodnik rzuca rękawicę starym wyjadaczom takim jak volkswagen golf, opel astra czy ford focus, na celowniku jest też toyota auris, honda civic oraz renault megane, citroen C4 i peugeot 308. 

A jest o co się bić - analitycy wieszczą, że rynek samochodów kompaktowych przez następne trzy lata wzrośnie o 7 proc. osiągając sprzedaż na poziomie 2,4 mln sztuk na rok do 2014 r.

Hyundai planuje sprzedawać średnio 120 tys. nowych i30 na rok podczas całego życia modelu i tym samym zdobyć aż 5 proc. udziału w rynku segmentu C. 

Kiedy w Polsce?


Samochód został wymyślony, narysowany i zjechał z ekranu komputera w europejskim centrum projektowym Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim. Efekt? Wabikiem na europejskich kierowców ma być nowy, bardziej wyrazisty wygląd. Nowy i30, podobnie jak dostępny w sprzedaży i40, pręży się dynamiczną sylwetką. Zresztą spójrzcie na zdjęcia - wygląda na kawał porządnego i ładnego auta. Słowem wpada w oko.

Zdaniem inżynierów nowa generacja i30 jest bardziej przestronna w porównaniu ze schodzącym modelem. Auto urosło wzdłuż i wszerz - ma 4300 mm długości i 1780 mm szerokości. Wysokość została zmniejszona do 1470 mm. Pojemność bagażnika wynosi 378 l to o 10 proc. więcej niż kufer pierwszego i30. Wnętrze wykończono porządnie przyjemnymi materiałami - sprawdziliśmy, dotykaliśmy.

Kiedy w Polsce? Jak się dowiadujemy nad Wisłą nowy kompakt Hyundaia ma pojawić się w pierwszym kwartale 2012 roku. Do wyboru producent postawi przed kierowcami trzy silniki benzynowe (1,4/100 KM, 1,6/120 KM, 1,6/135 KM) i trzy wysokoprężne (1,4/90 KM, 1,6/110 KM, 1,6/128 KM).

Jaka gwarancja?


Bezpieczeństwa seryjnie dopilnuje ESP, ABS oraz sześć poduszek powietrznych. Także w przyszłym roku dołączy wersja kombi i model 3-drzwiowy o bardziej sportowym charakterze. 

Producent obejmie i30 programem gwarancyjnym 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).

Aktualne wcielenie kompaktowego Hyundaia w Polsce okazało się bardzo popularnym autem cenionym za bardzo dobry stosunek jakości i wyposażenia do ceny. Kierowcy nad Wisłą kupili niemal 22 tys. sztuk i30 od chwili debiutu w 2007 roku. Jak nic - bestseller :)