Jest to oficjalny debiut nowego globalnego "flagowca" tej marki. Po wchłonięciu przez koncern Fiata amerykańskiego Chryslera, nowa Thema wyraża to, co najlepsze z dwóch uzupełniających się kultur. Łączy typowo amerykańskie gabaryty, charakter i osiągi - z elegancją, poczuciem komfortu i luksusu wspaniałych samochodów marki Lancia. Tylko Wenecja i Palazzo del Cinema na wyspie Lido, może być miejscem tej premiery: spektakularne miasto na wodzie, narodowa ikona o międzynarodowym duchu, esencja włoskiego piękna i klasy a zarazem symbol otwarcia na szeroki świat.

Prestiżowa rola Lancii Thema jako oficjalnego samochodu weneckiego festiwalu filmowego umacnia bliskie związki marki Lancia ze światem sztuki. Wyrazem tego jest udział samochodów marki Lancia w licznych produkcjach filmowych, m.in. "Big Deal on Madonna Street" (Sprawcy nieznani) z roku 1958, "The Easy Life" (Fanfaron) z roku 1962, "A Man and A Woman" (Kobieta i mężczyzna) z 1966, "Deep Red" (Głęboka czerwień) z 1975 czy też "Pour la Peau d'un Flic" (Za skórę gliny) z roku 1981.

Na weneckim festiwalu filmowym będzie też polski, motoryzacyjny akcent - wytwarzana wyłącznie w Polsce nowa Lancia Ypsilon.

Sprzedaż Lancia Thema w europejskich salonach rozpocznie się od października bieżącego roku.