Zainteresowanych przetargiem było początkowo 29 firm, ostatecznie wpłynęło 10 ofert cenowych. Oferta firmy Dragados z ceną ponad 629 mln zł okazała się najniższa. Najwyższa oferta wynosi natomiast ponad 923 mln zł. Dyrekcja dróg zaplanowała wydać 795 mln zł na budowę tego odcinka S-17 - poinformował w piątek rzecznik oddziału GDDKiA w Lublinie Krzysztof Nalewajko.

Reklama

"Komisja przetargowa przystąpiła do formalnego sprawdzania ofert. Za około dwa tygodnie ogłosi zwycięzcę przetargu. Jeśli nie będzie odwołań, to umowę z nim będzie można podpisać w połowie listopada" - dodał Nalewajko.

Odcinek drogi S-17 między węzłami Lubartów i Witosa stanowi część obwodnicy Lublina po wschodniej stronie miasta. Ma tu powstać 12,8 km drogi dwujezdniowej, estakada o długości kilometra przebiegająca nad doliną rzeki Bystrzycy i trzy węzły drogowe. Wybudowanych będzie osiem wiaduktów, dwie kładki dla pieszych, 10 przejść dla zwierząt i drogi dojazdowe o łącznej długości ponad 16 km. Na zakończenie inwestycji wykonawca będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy.

Budowa tego odcinka jest częścią zadania inwestycyjnego obejmującego budowę fragmentu drogi ekspresowej S-17 o długości 68 km, od Kurowa do Piask, wraz obwodnicą Lublina. Droga S-17 łączy Warszawę z Lublinem i dalej biegnie do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem.

Reklama

Zadanie przewidziane w rządowym programie budowy dróg na lata 2011-2015 podzielone zostało na pięć odcinków. Najbardziej zaawansowane prace trwają przy przebudowie do parametrów drogi ekspresowej odcinka "17" od węzła Witosa do początku obwodnicy Piask, po wschodniej stronie Lublina. Rozpoczęto też prace na budowie odcinka między węzłami Sielce - Bogucin oraz Bogucin - Dąbrowica, od strony Warszawy. Wyłoniono zwycięzcę przetargu na budowę zachodniej części obwodnicy Lublina, pomiędzy węzłami Dąbrowica - Lubartów.