Niemal 600-konny "bolid", zbudowany po to, by uczcić dziesiątą rocznicę pojawienia się logo RS zdołał przekroczyć tę magiczną granicę prędkości. Zdaniem konstruktorów w ten sposób octavia w wersji RS Bonneville Special, stała się najszybszą Skodą świata.

Do Salt Lake City przybyła techniczna załoga Skody, która przez długie miesiące przygotowywała samochód do występu na Bonneville Speed Week. W środowisku, gdzie najważniejsze są konie mechaniczne, samochód przeszedł bardzo rygorystyczne badania. Wysiłek się opłacił - prowadzona przez dziennikarza Richarda Meadena, octavia zaprezentowała swój potencjał już w niedzielę (14. sierpnia), rozpędzając się do 307 km/h. Następnego dnia pokonała granicę 325 km/h. 

"Miesiące rygorystycznych planów, przygotowań, testów pokazały, że było warto. O godzinie 13:24 w poniedziałek, 15. sierpnia, Octavia RS pokonała magiczną granicę 325 km/h. Cała drużyna wykonała niesamowitą pracę. To szalenie emocjonujący punkt zwrotny w historii naszej marki i doskonała okazja do tego, by świętować dziesięciolecie pojawienia się pierwszego samochodu oznaczonego logo RS, a dodatkowo, to wspaniały moment na uczczenie 110-lecia obecności Skody w sportach motorowych." - powiedział Robert Hazelwood, szef Skody w Wielkiej Brytanii.


Na wysokości ponad 1000 m n.p.m., na której odbywała się próba bicia rekordu, dynamometr wskazywał moc pojazdu wynoszącą 550 KM.

Podobnie, jak produkowana seryjnie octavia, model wyposażono w dwulitrowy silnik benzynowy TSI, w którym tradycyjne doładowanie zastąpiono bardziej zaawansowanym urządzeniem, bazującym na częściach firmy Garret.

Octavia RS Bonneville Special to samochód, który przeszedł liczne modyfikacje mające na celu poprawę aerodynamiki i osiągów, między innymi obniżono jego prześwit o niemal 80 mm.