BMW przedstawiło swoją wizję "mobilności jutra" - mówiąc po ludzku chodzi o samochody - BMW i3 Concept oraz BMW i8 Concept. Ujawnione prototypy to pierwsze samochody z napędem elektrycznym i hybrydowym, sygnowane marką "BMW i", które mają być produkowane seryjnie już od 2013 roku - BMW i3 wjedzie do salonów w 2013 a BMW i8 w 2014 roku.

Jak działają te wynalazki? BMW i3 Concept ma być samochodem miejskim, który nie będzie produkował CO2 a jego zasięg szacowany jest na 150 kilometrów. Silnik elektryczny o mocy 125 kW nakręci tylną oś. Między innymi dzięki kabinie pasażerskiej wykonanej z włókna węglowego, pojazd BMW i3 Concept będzie ważyć jedynie 1250 kg. Elektryczne BMW zabierze na pokład cztery osoby a jego bagażnik połknie 200 l powietrza.

Większe dzieło z bawarskich inżynierów to BMW i8 Concept, który rozpędza sie od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund i spala poniżej 3 litrów na 100 km. Auto jest hybrydą o mocy 260 kW ładowaną z gniazdka. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi 35 km. Do ostrzejszej jazdy czy dalszych podroży można wykorzystać trzycylindrowy silnik benzynowy. Niemcy określają i8 autem sportowym, który może pędzić nawet 250 km/h. Kabina pomieści cztery osoby.

Ludzie z BMW mają też coś dla fanów jednośladów - to prototypowy BMW E-Scooter z napędem elektrycznym.

Jak zapewniają twórcy jednostka napędowa umożliwia dynamiczny start na wzniesieniu nawet z dwiema osobami siedzącymi "na grzbiecie" pojazdu. Skuter ma osiągi i przyspieszenie od 0 do 60 km/h na poziomie skuterów z silnikami spalinowymi o pojemności 600 cm3. Pojemność baterii pozwala na przejechanie ponad 100 km na jednym ładowaniu (dzięki rekuperacji energia odzyskana w czasie hamowania zwiększa zakres pojazdu o 10-20 procent). E-Scooter może być ładowana w tradycyjnych, domowych gniazdkach elektrycznych - wtedy pełne "tankowanie" trwa 3 godziny.

W przeciwieństwie do skuterów z napędem spalinowym, pojazd koncepcyjny BMW nie ma typowej ramy głównej. Jej rolę pełni aluminiowa obudowa akumulatorów, w której znajduje się również elektroniczny system monitorowania baterii.