Giełdowy deweloper Marvipol chce sprzedawać w Polsce nie tylko Land Rovera, Jaguara i Aston Martina, ale też sportowego Lotusa. Nie ma co się czarować to auta dla ludzi z baaardzo zasobnymi kontami. 

Jakie są plany? Otóż pierwsze lotusy będzie można kupić od września 2011 r. w salonie w Warszawie przy ulicy Puławskiej. Spółka planuje sprzedawać co najmniej 20 tych aut rocznie. Dostępne będą modele spełniające europejskie wymogi homologacyjne - elise, elise CR, evora oraz evora S. 

Oferta zwiększy się w 2013 r., najpierw o drugą generację esprit (620 KM), a potem o wersję elan (450 KM). W następnych latach do sprzedaży trafi model elite (620 KM), który do setki dociąga w 3,7 s oraz całkowicie nowy elise.

Cena?


"Założona przez Colina Chapmana w 1952 roku firma Lotus Cars to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek sportowych samochodów świata. Główna dewiza Chapmana, iż osiągi zależą nie tylko od mocy , a przede wszystkim masy samochodu, pozostaje aktualna po dziś. Jesteśmy dumni, iż już wkrótce zaprosimy pasjonatów sportowej motoryzacji do bliższego poznania legendarnej, brytyjskiej marki. Mogę zdradzić, że bazowy elise będzie w cenie nieco ponad 150 tys. zł - zatem może być całkiem ciekawą opcją, zważając na markę i właściwości jezdne." - powiedział dziennikowi.pl Paweł Kuskowski brand manager marki Lotus w Polsce.

Rocznie sprzedaż tych aut na świecie wynosi ponad tysiąc egzemplarzy i ma się zwiększyć do roku 2015 do 6-8 tys. 

Ciekawostka. Lotus był też gwiazdą filmową i to w produkcjach o przygodach ze szpiega wszech czasów - Jamesa Bonda. Agent 007 zasiadł za kierownicą lotusa esprit (Roger Moore, "Szpieg, który mnie pokochał", "Tylko dla twoich oczu").

Brytyjski Lotus w 1996 r. trafił w ręce malezyjskiego Protona, który przejął 80 proc. akcji tego przedsiębiorstwa. W 2002 roku udział został zwiększony do 95,65 proc.