W zmodernizowanych modelach A5 osłona chłodnicy, czarna i błyszcząca, ma ukośnie ścięte górne narożniki. Reflektory przeciwmgielne są płaskie. Cały przód sprawia wrażenie bardziej płaskiego i szerszego.

W nowych reflektorach dolna krawędź tworzy falę. Przy opcjonalnych reflektorach ksenonowych "plus" diodowe światła do jazdy dziennej tworzą klamrę obejmującą reflektor. Dla wymagających Audi oferuje adaptive light z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów i pobocza. Tylne światła również otrzymały nowy kształt. Na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych.

Wprowadzone zmiany spowodowały wzrost długości zewnętrznej - uwaga - o cały milimetr :) A5 sportback ma teraz długość 4,71 m, coupé i cabriolet - 4,63 m.

Jednak najważniejsze zmiany zaszły pod karoserią. System Start-Stop i rekuperacja są seryjne dla wszystkich jednostek.

Zdaniem ludzi z Audi silnik 1.8 TFSI, całkowicie zmodyfikowany, zużywa średnio 5,7 litra paliwa na 100 km, czyli o 21 procent mniej, niż dotychczas. Moc 1.8 TFSI w A5 to 170 KM. Silnik 2.0 TFSI dysponuje tak jak wcześniej mocą 211 KM.

Nowością jest 3.0 TFSI - silnik V6 z doładowywany kompresorem i rozwijający moc 272 KM.

Silnik 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 170 KM ma zadowalać się w A5 coupé średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km.


Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI/204 KM (A5 coupé z przekłądnią multitronic ma średnio spalać 4,9 litra paliwa na 100 km. Trochę później pojawi się wersja clean diesel. Zdaniem producenta A5 z tą jednostką będzie pierwszym coupé na rynku z silnikiem wysokoprężnym spełniającym wymagania normy Euro 6.

Także usportowiona wersja tego Audi trafiła pod nóż. W S5 sportback, coupé i cabriolet montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI/333 KM. Jak wynika z danych, w porównaniu z 4,2-litrowym V8, który został zastąpiony przez 3.0 TFSI, nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent paliwa mniej. Średnie zużycie wynosi 8,1 litra na 100 km. S5 coupé przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy i pędzi do 250 km/h.

Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe "S" oraz seryjne 18-calowe koła.