Volkswagen wprowadził na polski rynek dwa kabriolety - nową generację golfa ze składanym, materiałowym dachem oraz nowe wcielenie modelu eos (hardtop).

W pierwszym otwierający się automatycznie w ciągu 9 sekund miękki dach można rozłożyć także podczas jazdy, przy prędkości do 30 km/h. Golf kabrio jest podobny do trzydrzwiowego hatchbacka. Na pokłada zabiera cztery osoby. Auto ma nowy tył, bardziej płaską linię dachu i mocniej pochyloną ramę przedniej szyby.

Reklama
UnitedPictures.COM

Samochód może być wyposażony w opcjonalne reflektory bi-ksenonowe. Seryjne będą tylne światła LED, znane już z golfa GTI.

Automatycznie wysuwający się pałąk zabezpieczy pasażerów w razie dachowania. Bagażnik połyka 250 litrów, także przy schowanym dachu. Na liście seryjnego wyposażenia mamy przednie poduszki chroniące głowy oraz klatkę piersiową, poduszka chroniąca kolana kierowcy i ESP.

Reklama
UnitedPictures.COM

Napęd? Sześć silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy od 105 KM do 210 KM. Cztery jednostki benzynowe (TSI) i jedna wysokoprężna (TDI) będą oferowane z dwusprzęgłową przekładnią DSG, trzy z nich dostępne będą z pakietem BlueMotion Technology (system rekuperacji i Start-Stop).

Ceny?



UnitedPictures.COM

Spalanie? Twórcy zapewniają, że golf kabrio z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI/105 KM i BlueMotion Technology zużywa średnio tylko 4,4 l/100 km (emisja CO2 117 g/km).

Cena - od 85 tys. zł (1,2 TSI/105 KM). Model z jednostką 1,4 TSI/160 KM – od 92 390 zł. 105-konny turbodiesel 1,6 TDI - od 94 290 zł. Producent zapowiada jeszcze na 2011 rok silniki 2.0 TSI/210 KM z DSG oraz 2.0 TDI/140 KM.

UnitedPictures.COM

Drugi z Volkswagenów bez dachu - eos - również wjeżdża do Polski. Tu od pierwszego "klik" do ostatniego "klak" mija 25 sekund. Nieważne czy świeci słońce, czy pada deszcz. Eos zrzuca dach i dba, by było przytulnie. Na okrągło...

Niezależnie od wersji sufit eosa jest cały z przyciemnionego szkła, oczywiście, jeśli ktoś woli, może otworzyć tylko samo okno z widokiem na niebo.

Serce? Do wyboru kierowcy dostają trzy silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) i jeden silnik TDI. Jednostki TSI mają moc od 122 KM do 210 KM; TDI z Common Rail rozwija moc 140 KM.

Zdaniem konstruktorów nowe cabrio - coupé z silnikiem 2.0 TDI/140 KM z pakietem BlueMotion Technology ma spalać 4,8 l/100 km (mniej o 0,7 l/100 km w porównaniu do auta bez systemuy Start-Stop i odzysku energii hamowania.

AP / Damian Dovarganes

Ceny? Najtańszy eos 1,4 TSI/122 KM - od 99 790 zł. Topowy model z 210 konnym silnikiem 2,0 TSI kosztuje od 124 690 zł.